Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Trenger et supertips, skal ha rosa kake til helga, og har IKKE allverdens tid å lage den på....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 mufins med rosa konditorfarge? traktøren sleger rosa farger. ellers er jo MMF veldig enkelt. oppskriften finner du på festkaker.no
Tommage♀♂ Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Lag en vanlig sukkerbunn, del den i 2, ha i vaniljekrem/fløte. Lag glasur av melis blandet med blåbærsaft eller vanlig husholdningssaft, pynt med kakepynt, nonstop eller noe rosa. Enkelt og greit=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 njei, skal være prinsessekrone... altså en sjokoladekake... Men vil ha rosa fyll! Prøvde å lese på festkaker, men kan ikke si det var noe enkelt der... hehe
GuttemammaX3 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 melisglasur blandet med syltetøy pleier jeg å bruke, da får den syltetøyfargen, og brer seg fint over kaka....
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Det hørtes jo faktisk overkommelig ut!
gullungemamma'n til 3!! ;-) Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Du kan kjøpe muffinsmiks og og blande litt sitrondråper feks i røra. Dette gir en veldig frisk kake og du kan dekke den med melisglasur av sitrondråper og melis og noen dråper konditorfarge. Voilla! Kjapt og godt!
ruffen Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Ser du har mange tips til å dekke kaka, men du mente fyll, ikke sant? Da kan du jo bare blande syltetøy med vispet krem. Det blir rosa. Eller en pakke gele med vispet krem. Bare visp godt, slik at den blir jevn.
Fabelaktiv Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Kjøp jordbæris og sett på et fat - pynt med rosa pynt (prinsessekronepynt) (serveres kald)
Kosel Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Smørkrem. 100g smør (ikke margarin -smaker best med ordenltig smør) , 500g melis, 1/2pl HVIT kokesjokolade, mulig du må ha noen dråper vann og rød konditorfarge. Så bruker du samme oppsrift men med vanlig kokesjokolade, 2ss sterk kaffe i stede for vann - nyyyyydelig. Jeg bruke alltid hvit kokesjokolade om jeg skal ha fyll med andre farger en brun. Så tilsetter jeg konditorfargen jeg vil ha.
Mom2Two Skrevet 22. september 2008 #12 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes det fungerer godt å lage hvit sjokoladeglasur med hvit sjokolade (smeltes), melis og vaniljesukker. Så er det jo bare å tilsette rød konditorfarge og voilà, så har du rosa glasur til å lage rosa kake:)
Mom2Two Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Hvis du mente rosa fyll tror jeg at jeg ville laget fromasje ved å lage rød gelè og blande med pisket krem. Da får den veldig fin konsistens også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå