Gjest Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Spør egentlig av ren nysgjerrighet (skal ikke kalle babyen det) - men før hadde jeg alltid lyst til å hete nettopp Antoinette...
♥ Herligheten ♥ Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Nei det likte jeg ikke.. Måtte vært Antonie som jeg syns er dritkult!
sonne Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Ikke min smak..liker litt mer "norske" navn
huldra87 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Ja, synes også at navnet er veldig pompøst. Men min samboers bestemor het nå det da, til mellomnavn, og dermed har han faktisk nevnt at han kunne tenke seg og kalle opp ei eventuell datter etter henne, og da bruke Antoinette. Jeg liker egentlig ikke det navnet, men jeg kan gå med på og bruke det som mellomnavn ;-)
Vannmann35 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Synes navnet er helt ok, men ikke noe jeg kunne valgt... mange andre navn som er finere :-)
DaisyLove Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Synes dette navnet var kjemeflott. Utrolig gøy å ta navn fra besteforeldre og oldeforeldre.
gutteklubben grei Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Havner i bunken over "too much"-navn her... spesielt i kombinasjon med et "vanlig" etternavn som Hansen og Nilsen m.m. Som mellomnavn ville jeg ikke heller brukt det, men jeg er i prinsipp imot mellomnavn som ikke er brukanes.. Dvs navn men i utgangspunktet ikke har tenkt å bruke i hverdagen, kan sløyfes synes jeg..
Sunshine2222 Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Synes Antoinette er kjempefint jeg!!!
Kåre Moradi Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Hehe veldig pompøst det da - er jo liksom Marie Antoinette sitt navn, dvs fransk stormannsgal dronning fra 1700-tallet. En norsk variant som ble brukt endel for to århundrer siden er Antonette. Fungerer helt fint på norsk, men selv er jeg ikke svak for - ette endinger på navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå