Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 22. september 2008 #1 Del Skrevet 22. september 2008 Det lurer jeg veldig på... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138746587-n%C3%A5r-kan-man-begynne-%C3%A5-trene-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
månestråle32 Skrevet 22. september 2008 #2 Del Skrevet 22. september 2008 Det anbefales 6 uker etter fødsel for generell trening, ca 10 uker for å trene de rette magemusklene(men de skrå og tverrgående kan du begynne med tidligere). De rette har vært så strukket ut i svangerskapet at de er veldig svake og festet er blitt endret, så de trenger litt tid på å komme sammen igjen. Bekkenbunn anbefales å begynne å trene på sykehuset og hele dagen..... Men det som er det viktige her, er at du må kjenne etter på din kropp hva som føles greit. Lære deg forskjell på vondt-vondt og trenings-vondt. Det er klart du vil bli litt støl og lemster de første gangene, men det er jo bare en del av treninga. Jeg begynte tidligere enn 6 uker, men veldig rolig og for det aller meste trilleturer med vogn i høyere og høyere tempo. Prøvde å jobbe etter 18 dager, men det var ikke noe behagelig,s å da ventet jeg ennå en stund på det. Syntes det var ubehagelig pga bekkenbunn og trykket som blir nedover. Jeg trente ganske tett inntil fødsel og jeg ville fort tilbake, og kjenner kroppen min godt etter mange års trening. Jeg begynte trilleturer på dag 4 etter fødsel på ca 1 time, og på SATS baby etter 5 uker- føltes helt fint for meg. Ble støl i midten foran på bekkenet, men det fant jeg ut at gikk over litt og litt etterhvert. Og så bare økte jeg på med ulike typer trening og tok en evaluering undervegs og etterpå- kjentes det bra? Lykke til!! Om duikke har hatt noen komplikasjoner el så er det bare å prøve seg fram!!! tror kroppen din sier ifra ganske klart om du strekker strikken langt! Husk at vi er laget for bevegelse!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138746587-n%C3%A5r-kan-man-begynne-%C3%A5-trene-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-138747102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå