Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det har gått meg hus forbi, men skal trygdekontoret ha kvitteringer for medisin og legebesøk når man er inne for AIH-behandling?

Hver gang jeg tar ut medisin på apoteket skriver de ut spesifiserte kvitteringer, samt giroene jeg har fått fra sykehuset.. Mener hun i "luka" på ivf'en nevnte noe om nav og kvitteringer og greier, men jeg må innrømme at jeg går rundt i min egen verden oppi alt dette her styret.

Man får vel ikke dekket noe av kostnadene ved AIH? Eller? Holder til på sykehuset i Tromsø...

Blir glad for svar!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, utlegg for medisiner til AIH går innunder samme som refusjon til IVF. Så dersom du har et eller flere AIH før du må over på IVF/ICSI, så må du huske å sende med kvitteringene for disse medisinene.

Medisinene til AIH er jo ikke så dyre, men om man har noen forsøk og deretter går over på IVF/ICSI så kommer man fort opp i 15 000 kr :)

Så ta vare på alle kvitteringene dine!!!!

Skrevet

Heia!

Som Turbo sier får du også ref medisinutg til AIH på samme måte som IVF/ICSI. Dersom du har så mange AIH så du kommer over beløpsgrensen for 15 000 kan du sende inn kvitteringene. Ingen grenser for hvor mange insimineringer du kan få dekket..

Fakturaene fra sykehuset kan inngå i egenandelskortet ditt... kun de 1 500 som du ikke kan få refundert på noen som helst måte =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...