jompa & lille<3 2011 Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Mini har nå fåt smaksprøver på grøt i 14 dager,han spiser kanskje 5-6 små skjeier så vil han ikke ha mer... Ammer ca 15 min før han får grøt,(begge brystene) ... Bør man kanskje amme feks en time før å så prøve med grøt? feks mm kl 18.30 og grøt 19.30? Han forstår ikke helt at han må gape heller.... hvor lang tid tar det å lære seg?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Her må frøkna være sulten før hun gaper for grøten. Så her er det pupp etter grøt, andre veien går ikke.
jompa & lille<3 2011 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Oki... ble fortalt at jeg burde gi pupp før grøt slik at jeg ikke skulle miste melka etterhvert.. !?! fordi mini kom til å spise seg mett av grøten å nesten ikke røre puppen....
Gjest Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Det stemmer at man bør gi pupp først... Gjør det noe om han ikke orker så mye grøt da? Da er han jo tydeligvis mett og fornøyd. Mm skal jo fortsatt være hovedernæringen til disse små. Hvor gammel er han da?
jompa & lille<3 2011 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2008 neida,det gjør absolutt ikke noe. Er veldig fornøyd med at jeg har nokk mm til han. Jeg bare lurer han er strax 5 mnd:)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Jo, helt riktig det med at man skal gi pupp først. Men vi begynte med grøt for å se om hun sov bedre på natta, noe hun gjør. Så jeg velger da å få litt mindre mm for å slippe å amme hver eneste time natta igjennom..Jeg pumper mm til grøten og hun spiser litt mm etter grøtmåltidet også, så det er aldri et måltid uten pupp.
mastermind Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Her gir vi grøt med vann eller sviskesaft til. Spiser et helt måltid grøt, gjorde det etter en uke. HUn er storfornøyd, og det samme er jeg. Jeg får litt "ammefri" og melka er der som den alltid har vært. Han nå begynt med litt potet til middag. Spennende å se hvordan det går.
Linn og gullet Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Har også hørt at man skal amme først og så gi grøt. Vi ga mme, fikk samme beskjed til å begynne med. Gutten min brukte 1,5mnd før han skjønte skjea og grøten og spiste full posjon.. så det er ikke noe å stresse med Det skal jo holde med ammingen frem til 6mnd.
Minnie Mom Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Dette med ammingen før eller etter grøt avhenger jo kanskje litt av babyens alder. Blir nok riktig å amme først når babyen er liten. Men når man ønsker at fast føde skal ta mer over og trappe ned på ammingen, føles det naturlig å amme etter grøten. Vi begynte med fast føde da tulla var rett over 6 mnd og jeg har hele tiden ammet etterpå, for nå ønsker jeg at ammingen skal trappes ned - ikke slutte - men at hun først og fremst skal spise mat og bli mett av den og deretter amme som et tillegg.
Bianca83 Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Jeg prøvde også i starten å gi mm først og så grøt etterpå. Hun orket da bare noen skjeer.Var helt mett på melk (men våknet endel om natta). Etter å ha gjort det en 14 dagers tid gir jeg nå grøt først i måltidet (gir bare grøt til kvelden foreløbig) og så får hun mm etterpå. drikker faktisk endel da for det. Vet dette sikkert ikke er helt etter læreboka, men det funker her for å få gitt hu et ordentlig grøtmåltid (og så sover hun bedre på natta nå også) Så får hun påfyll av mm igjen rett før hun legger seg, dvs ca en time til 1,5 time etter hun fikk grøt. Jeg er alldelse ikke redd for å miste melka, for spruten står :-) Så gjør det du føler passer best for deg og babyen din du :-)
jompa & lille<3 2011 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2008 takk for mange svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå