Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jenta mi har bitt barn i barnehagen. Det var ikke noe morsomt å få beskjed om dette. Den ene som ble bitt er nå redd jenta mi, de som lekte så fint sammen for litt siden. Får jo dårlig samvittighet overfor de som de går ut over.
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg regner med at jenta di forstår det du sier til henne ? Sønnen min bet 3-4 ganger på kort tid. Da var han nettopp fylt 2 år. Jeg satte meg ned med han, fortalte at det ikke var lov til å bite. Fortalte at den som blir bitt, får veldig vondt. Nevnte det kanskje 3 ganger den ene dagen + at vi pratet om det i bilen på vei til bhg dagen etter. Vi snakket om det og han sa at han forsto. Han sa også at han ikke skulle bite mer, fordi det var aua for den som blir bitt. Siden den dagen har han aldri mer bitt. Lykke til. Ta tak i det med en gang : )
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg ville ikke snakket så mye om det. Ikke så mye oppmerksomhet. Men gi klar bedskjed om at det ikke er lov å bite. Det går nok snart over:-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Det går veldig fort over. Jeg gjorde lite nummer utav hele greia, og gned meg feks over kneet for å tørke bort suggelet, og sa au, ikke gjør det, nå fikk mamma vondt. Jeg holdt henne unna når jeg så hun åpnet munnen på vei ned for å bite, og etter en stund ble hun uinteressert. Dette gjorde jeg hver gang til det var over. Hun holdt på noen uker. Jeg ville brukt samme taktikk som du bruker når du gir henne skjenn for noe hun ikke får lov til. Det er på lik linje som det å helle ut hele melposen på gulvet og å slå med fjernkontrollen mot flatskjermen...!! Lykke til! Husk at de bare tester grenser, ikke er ondsinnede. Dersom du veileder henne riktig kommer hun seg fortere gjennom dette.
AneB Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Setter henne på gulvet hvis hun er på fanget, snur ryggen til henne, eller går bort fra henne og finner på noe annet å gjøre og demonsterer tydelig at jeg ikke har lyst til å være sammen med henne når hun biter, uten å gi noe oppmerksomhet på selve bitingen.
AneB Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Og så vil jeg bare legge til at mitt barn ble bitt i bhg. Hun fikk seg et skikkelig blåmerke på armen, men jeg klandrer overhodet ikke hverken ungen som beit eller foreldrene! Det er rett og slett sånn som kan skje. De fleste unger går gjennom bite-perioden, men metoden jeg beskrev over her var i alle fall svært effektiv hos oss.
mor_til_2_84 Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Dersom sønnen min har bitt meg, har jeg først gitt beskjed om at han ikke får lov, fordi mamma ikke får vondt. Dersom det ikke har hjulpet,. så har jeg reist meg opp og sagt at jeg ikke vil være med han dersom han biter. Og så går jeg vekk. Det har fungert hos oss. Kan være greit å snakke med de i b.hagen om hvordan de håndterer det der og, slik at det blir nogenlunde lik reaksjon på begge steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå