Gå til innhold

Erfaring med akupunktur før/etter innsetting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første innlegg her noensinne... Er igang med søskenforsøk igjen, og det blir mest sanns. ICSI på Ullevål i uke 42. Fikk en nydelig sønn etter 3. forsøk (ICSI) i 2006.Noen som har erfaring med akupunktur de siste ukene/ sammen uke som innsetting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tenkt å ta akupunktur før eller etter innsett (skal høre med akupunktøren på Nordica hva som lønner seg), de anbefalte det på nordica sist, men vi takket nei, blei ikke noe bebis, så denne gangen skal vi gjøre ALt for at det blir en liten spire :-)

Skrevet

På sist forsøk hadde jeg én akupunkturbehandling like før innsett og én rett etter. Og da satt spiren gitt, på tredje innsettinga. Har ikke prøvd akupunktur tidligere. Så nå anbefaler jeg selvsagt dette til alle!! :-)

Skrevet

Etter to negative ordinære forsøk og et negativt fryseforsøk begynte jeg med ukentlig akupunktur i februar, dvs omtrent to måneder før innsetting. Hadde det en gang i uka, pluss før innsetting. Ble negativt den gangen også. Jeg fikk heller ikke verken flere egg, bedre kvalitet, høyere befruktning eller egg på frys (det fikk jeg derimot forsøket før, uten akupunktur).

Forskningen på området er ikke entydig. Flere av klinikkene sier det samme som jeg har kommet til; hvis akupunkturen gjør at man slapper mer av og føler seg bedre underveis i prosessen så er det i alle fall ikke negativt. Så må hver og en finne ut hva man selv synes. Det koster også ganske mye penger.

Vi er igang med fjerde ordinære forsøk, og kommer til å gjøre det uten akupunktur denne gangen.

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt masse tid, penger og energi på akupunktur ved flere forsøk. Både rett før og etter og i ukesvis på forhånd. Dette hjalp ikke meg. Ved siste forsøk fikk j aku. på klinikken. Rett før og etter innsett.. Da satt det faktisk og er nå 18 uker på veg. Jeg har tro på aku. hvis du slipper å mase med det og hvis du slipper å reise før og etter innsett slik jeg måtte på St.Olavs i Tr.hjem. PÅ Aleris i Oslo fikk jeg på klinikken. Ikke noe stress ikke noe pes..

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar. Lykke til videre med spiren!

Skrevet

Takk for nyansert svar. Lykke til med forsøket. Alle gode ting er 4;)

Skrevet

Takk for nyansert svar. Lykke til! Alle gode ting er 4;)

Skrevet

Litt trøbbel med kommentarene mine, ser jeg... Du var vel ikke på 4. forsøk...! Uansett, takk for svar - interessant dette, hvordan akup. slår ut hos den enkelte. Selv har jeg hatt 4 tidligere forsøk - og ble gravid på 3. forsøk, da tok jeg akupunktur før og like etter... Ifjor hadde jeg søskenforsøk, uten akup - ikke gravid. Nå prøver vi igjen og nå tenker jeg hardt på akupunktur igjen... Verdt et forsøk.

18 uker!! Flott. Kos deg!

Skrevet

Jeg har brukt masse tid og penger på bla akupungtur før fler av forsøkene mine uten at det har resultert i no baby eller graviditet.

Det frister likevel å prøve aku...rett før og rett etter innsetting en gang. Kanskje mest fordi det er uprøvd, men kanskje det virker!

Skrevet

Synes vel kanskje det at det "slår ut på enkelte" heller viser at det er helt tilfeldig og ikke har noe med akupunkturen å gjøre, og uansett at "det virker på enkelte men ikke på alle" som noen hevder blir et litt for lettvint svar, og en litt dårlig unnskyldning for at det ikke virker. Jeg har faktisk blitt gravid 3 av 4 ganger på ferskforsøk og forsøket jeg IKKE ble gravid var da jeg gikk til aku.

Skrevet

Hei!!jeg har ikke prøvd aku..men det frister veldig.Noen som vet hvor det settes nåler??er litt skeptisk for nåler..selv om jeg setter det selv nå:)

Skrevet

Hei Kruttønna !

Vi ligger ganske likt i løypa.

Jeg har også en 2006 "baby" - på 3. Isci forsøk, fra Ullevål. Har nå hatt et mislykket søskenforsøk - men gir meg ikke.

I forrige omgang med første baby gikk jeg til aku. underveis i alle forsøkene - og lyktes kun på det tredje. Så kan ikke si at det var aku. som gjorde utslaget.

Forskning kan ikke bevise at aku. faktisk hjelper - men jeg tror det absolutt ikke skader om du forstår. Det stimulerer livmora - og senere morkaka - samt at det hjelper deg med å få balanse i kropp og sinn forøvrig.

Første søskenforsøk droppet jeg denne behandlingen, men i dag har jeg startet opp ny behandling.

Jeg har mest tro på å ta det under hele medisineringen og også mellom forsøkene.

Men vær kritisk til hvilken terapaut du velger - det er veldig forskjell på kvalitet !!! Der finnes i dag en del som har spesialisert seg på slike som oss - jeg vil anbefale disse - om de holder greit til i forhold til der du bor.

Lykke til med forsøket !

Skrevet

Takk for svar! Håper vi begge kan få til et søsken til våre 2006-røvere... Ja, jeg har også prøvd akup. samtidig med hormonbeh. Da jeg ble gravid, brukte jeg det, men har også hatt to forsøk som jeg ikke ble gravid på samtidig med akup...... Ikke lett å vite dette. Ifjor da jeg hadde 1. søskenforsøk, ble det ikke akup. - og heller ingen graviditet.

Så NÅ skal jeg ta akup. igjen. Som du skriver - det kan jo ikke skade. Særlig viktig er det jo også at man har en god terapeut - og det har jeg!

Lykke til videre KDKD:)

Skrevet

Jeg har fått satt nåler i magen, på henda, på beina og føttene. Noen kjenner man ikke - noen er litt vonde idet de blir satt inn - men det er kun i kort tid. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Det er veldig forskjell på akupunktører. Da jeg hadde ICSI forsøk i mars, gikk jeg til akupunktør. Han klarte det kunststykke og fortelle meg at jeg var blitt gravid, men testen var negativ. Siden mars har jeg gått til kombinert homeopat, akupunktør og fotsoneterapeut. Jeg tok også festebehandling rett etter innsett m/ magnettrommel og akupunktur. Dette har gitt meg positiv test i dag!

Skrevet

Så hyggelig!! Lykke til videre

PS: Er festebehandling en "etablert" behandling?

Skrevet

Hei.

Har også et lykkeskudd fra forsøk i 2006. Brukte akupunktur gjennom hele spray-sprøyte og rugeperioden og ble gravid.

På første søskenfrys i desember ble jeg gravid uten akupunktur, men mistet etter noen uker. Siden det gikk så bra i 2006 med aku. tenkte jeg at det sikkert gikk skeis siden jeg ikke brukte det på dette forsøket. Så på neste fryseforsøk i mai og ferskforsøket i aug/sept gikk jeg til behandlinger i tiden før og under forsøk, men dessverre uten resultat.

Så når jeg nå skal igang med fryseforsøk igjen (4. innsetting i jakten på søsken) har jeg tenkt til å slippe stresset med jobb og behandlinger så jeg skal sykemeldes i rugetiden og har planlagt å ta aku samme dag som innsetting og kanskje et par til de første dagene. Ellers skal jeg ta det med ro. Det føler jeg ble galt i de to siste forsøkene, stress for å rekke alt og på beina hele dagene med jobb, behandlinger og lillegutt om ettermiddagen/kvelden. På forsøket i desember fikk jeg tid til å slappe av en del siden jeg ruget i julen og pappaen kunne ta seg av gutten vår.

Tror dermed som det blir sagt av flere her, tro er viktig, det samme er det at det ikke fører til mer stress og mas å skulle følge opp behandlinger.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for langt og informativt svar. Helt enig med deg i dine refleksjoner rundt dette med å unngå stress - føle seg i hamoni og ha nok ytre og indre ro!

Lykke til med nytt fryseforsøk i oktober. Krysser alle fingre. Det står ikke like mye"om livet" når man har fått ett barn- men ønsket om ett barn til er veldig sterkt - opplever jeg.

Skrevet

Takk for lykkeønskninger, håper selvfølgelig at denne gangen klaffer det for oss -håper på to egg inn og to barn ut :o) Tre barn er nemlig drømmen for oss, håper å få en til på egen hånd (selv om vi håper på tvillinger) og så kanskje adoptere en liten knert fra et eller annet sted.

Enig i at det ikke står om livet lenger, men etter å ha fått han vi har er savnet etter et lite nurk til like stort, om enn annerledes. Vi kjenner også at ønsket om en til er vel så stort som ønsket om den første.

Og det blir ikke bedre av at alle rundt oss er igang med nr to/har født nr to etter å ha fått 1.mann samtidig med oss. Og så sier de så kjekt at "joda, nå skjer det nok for dere også, det er bare å stresse ned og ikke tenke på det", hmmm. Ja, ja, man skal være glad for barnet man har, men det er jo lov å drømme om flere :o)

Lykke til du også, kruttønna, og alle andre også selvfølgelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...