lizaloo Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei. Har nå etterhvert bare gitt mme til min 6 uker gamle datter. Men hun bæsjer så mye. Ca 8 bleier i døgnet, så og si etter hver mating. Avføringen (sorry detaljer altså) varierer fra gul til brun/grønn aktig og er ikke rennende lenger men litt småfast, men av og til slimete. Og den lukter fy æsj.... Og mye promping. Og hun sliter tydeligvis med magen. Er dette normalt? Har ikke vært borti dette og er helt grønn på området. En annen ting hun drikker ca 70/80 ml på dagen ca hver 2-3t og har ca 7 måltider i døgnet. Høres det greit ut? Men hun spiser mer på natten, over 100ml....? Håper noen med litt erfaring på dette området kan hjelpe meg her. Svar gjerne flere:) Er redd for at hun har magesyken, for det går som en farsott her vi bor. eller at hun kan ha melkeallergi...... Trenger å vite hva som er normalt:)
mossik en av hver pluss en til Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Hei. Jeg har nesten bare gitt mme til min sønn som nå er 5,5 mnd At avføring går fra flytende søtluktende mm bæsj til litt hard illeluktende er ikke uvanlig etter mme. Om du syntes hun sliter litt hadde jeg blandet litt malt ekstrakt i melken hennes og sett om det hjalp. det gjorde det ihvertfall her. det med promping kan høres ut som hun ikke er helt komfortabel med melke merket. Prøv å bytt merke. Jeg byttet fra NAN til Hipp og prompingen forsvant nesten umiddelbart. Mengden kan jeg nesten ikke svare på, spør helsesøster, hun skal vite slikt.
elle-vill Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Hei! Jeg har bare gitt mme og har en 5 uker gammel gutt. Han spiser 6 ganger i døgnet og mellom 100 og 145 ml hver gang. Byttet fra Nan til Hipp og er veldig fornøyd. Når det gjelder mengde er det veldig individuelt, men det jeg gjør er å alltid lage 145 ml og så la han drikke seg god og mett. Lar han alltid rape en eller to ganger midt i måltidet, noe som gjør det mye lettere for han å drikke videre. Han bæsjer ca. 1 gang i døgnet, lukter ikke akkurat blomster nei og er sånn i fargen som du beskriver. Vi gir 1 teskje maltekstrakt i en flaske hver kveld ettersom han tidligere var hardere i avføringen. Promper innimellom, men det gjør jo vi også, og det er helt normalt.
ballblom Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Victor fikk også mme nesten fra starten av, og han har alltid hatt kun én bæsjebleie i døgnet... tror alt er vanlig jeg, men du kan jo høre med hs for sikkerhetsskyld :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå