Mamacita og Sebastian:) Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hvor mangen ganger pr dag får de og over hvor lang tid? Gutten min er snart 7 uker..
BlåklokkaVest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg har gitt til annen hvert måltid (ammet annen hver time), men kjenner flere som har gitt til hvert måltid. Kan forresten tilføye at jeg sluttet med Minifom når jeg oppdaget virkningen av sukkervann (du kjenner kanskje blandingsforholdet? 1 dl vann, 1 spiseskje sukker)! Har gitt 2 ts i timen på det verste. (Tips fra barselavd på sykehuset).
v0nnen ~ Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Ga til kvert måltid vi. men snuppa hadde 3 timer mellom kvert måltid og. Eg ville ikke gitt så altfor ofte. Holder kansje men annen kvert måltid og
Blå + en i magen Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Vi gir kun til kveldsammingen...
Gjest Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 jeg ble ikke anbefalt det på sykehuset, snakket med ene overlegen på barneavd. ikke hadde de stor tro på det, også var det snakk om noe parabener i det, som vist ikke var bra. jeg har ikke helt peil der, sorry. Men de tipset også om sukkervann, som nevnt over. lillemor fikk det på sykehuset da hun tok blodprøve, og deet funket veldig bra
verdensbestegutt Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Hva er miniform og hvorfor gir dere det?? Hva hjelper sukkervann for?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg kutta ut minifom, malt og fortsatte med vanlig NAN, og gikk til kiropraktor og min lille gutt er FRISK og heeeeeeelt fin i magen sin nå... ANBEFALES å prøve ihvertfall, magen til de små blir faktisk ødelagt av for mye ved siden av maten når de er så små.... Nå er min gutt 10 uker, men kom 5 uker for tidlig, så tarmene hans var jo ikke ordentlig utviklet, i tillegg til 3 forskjellige antibiotika i 3 uker... Mye spiller inn, men et tips, kutt ut minifom, og malt, og gi heller malt hvis det stopper opp inni mellom, og prøv en kiropraktor;) Kan nevne en ting til...... Pga fødsel, dro legen som tok han ut med vakum i stykker en nerve i skuldra hans.... Han kunne ikke gjøre noe med den og vi har måttet trene den opp, FLERE ganger om dagen, og nå er han jo 10 uker, det er slitsomt... Vi fikk høre dette kunne ta uker, mnd år.... Pga det kiropraktoren gjorde, har han begynt å bruke armen igjen.... Ikke helt altså, men det hjelper seg..... denne kiropraktoren var han som ba meg kutte ut alt, minifom, malt og heller la han prøve å hjelpe.... OG det HJALP!!!!!!!! Ville bare si dette;)
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 25. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2008 Har faktisk tenkt på kiropraktor ja:) Har hørt mye bra om behandlingene og resultater. Synes ikke sukkervann hjelper noe særlig. Synes så vanvittig synd i lillegutten som har det så vondt:(
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Regner med dere har lest dette før dere gir barna deres Minifom: http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Gjest Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Jenta mi har fått 10 dråper før ca hvert måltid i over to mnd nå. Det hjalp veldig!!! (snart tre mnd). Og nå tror jeg mageknipa holder på å gi seg. Ingen mageknip hverken i går kveld eller i kveld. Hærlig!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Vi ga før hvert måltid. Hadde ikke klart oss uten. Kiropraktor prøvde vi. 3 ganger uten store forandringer. Vet at Minifom nå er blitt satt under lupen. Men jeg mener at det ville straks blitt trukket fra markedet om det var noen som helst risiko å bruke det. Jeg har kjøpt det på flere forskjellige apotek.Og ingen der har hørt om noen risiko. Legen min ba meg modere det, men hun ba meg ikke slutte med det. Det er kun 2 år siden man ikke skulle bruke malt i melka også. Nå er dette trukket tilbake. Så vi fant ut at vi kom til å bruke minifom til det eventuelt blei trukket fra markedet. De er veldig påpasselige med spebarn. Nå er vi ferdige med minifom. Brukte det i ca. 2 mnd.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 26. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2008 Tenker på det samme. Nesten alle som har hatt en liten en med magesmerter som jeg kjenner har brukt miniform og det er ingenting som feiler de den dagen idag. Og gjør hva som helst for å slippe å se min lille lide sånn:( Over hvor lang tid ga dere miniform da? dager? uker? Tusen takk for svar! er helt grønn i faget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå