åpoiuy Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei jeg lurer på om kiisen vår kjeder seg. Det får jeg vel ikke vite :-) men lurer på hva dere gjør/hvordan dere aktiviserer og stimulerer deres baby? Han er nå kun 7 uker da, men tenkte kanskje at noen hadde noen tips med hva man kan gjøre når - sånn etterhvert som han blir eldre? akkurat nå sitter/ligger han på fanget, vi snakker med ham, "diller" med bena hans, lar han gripe og dra i hendene våre etc. Rister på en rangle i ny og ne (uten annen respons enn at han blir helt stille og lytter), vi lar han ligge på magen alene eller vi ligger på gulvet sammen med ham - det orker han i sånn ca 10 minutter før han blir lei. Klarer av og til å løfte seg, men ikke alltid han gjør det.Men det er liksom det! Noen tips til hvordan man kan sysselsette ham nå, om en måned, om to måneder etc? (er vel en av disse som er litt redd for at han skal kjede seg og være understimulert...) blir glad for mange svar og tips!
lille sprelle Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 ehh - er vel ikke vits i å overstimulere heller! La babyen ta det i sitt tempo. Vår baby er 6 mnd og vi er i hovedsak det staseste som finnes! Selv om andre ting nå etterhvert fanger oppmerksomheten også da! Syng/les/tull med babyen. Jeg tror på å la babyen være i fred innimellom. Vår baby kan ligge nesten en time i lekegrinda og leke for seg selv av og til. Finner stadig nye måter å leke på med leker eller å finne ut av tær og hender osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå