Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Må man da ha tjent en minimumssum? Eller er det noen som vet hvordan det der fungerer?? Jeg har jobbet deltid siden april (da permisjonen var ferdig), og har hatt ca .7000,- utbetalt i mnd. Ikke store summen.. Men nå lurer jeg på hva jeg har krav om hvis jeg melder meg arb.ledig? Håper noen har peiling..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Du har krav på 60% av den lønnen du har hatt tidligere. I ditt tilfelle er det mulig at de kan legge sammen inntekt fra de siste årene og se når du tjente mest også får du 60% av det. Eller så får du 60% av det du har tjent siden april. Hvis du har krav på arb.led. trygd da. Sjekk på sidenen til nav.no du, der står det bedre foklart.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Vet ikke helt hva som kreves av stillingsprosent for å få arbeidsledighetstrygd. Jeg gikk rett over på dagpenger etter endt permisjon i mai. Da benyttet de ligningen for 2007 som beregningsgrunnlag pluss ett lite påslag (helt sikkert ift prisstgning). Man mottar 62,4% av "gammel" lønn. Som sagt så vet jeg ikke hvordan det beregnes når du ikke har hatt full stilling den siste tida
9nah Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 du må ha tjent minst 1,5 ganger folketrygdens grunnbeløp. dvs, du må ha tjent ca kr 104,000 i 2007, eller i snitt i løpet av de siste 3 avsluttede !!) kalenderårene. Du må også ha fått redusert stillingsandelen din med minst 50%. spiller ingen rolle om du har jobbet deltid da, så lenge du oppfyller inntektskravene, som sagt. ps. dersom du har sagt opp selv/ selv er skyld i oppsigelsen, får du 8 uker karanetene (8 uker uten dagpenger) fra den dagen du registrerer deg hos nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå