Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen.. jeg har en sønn på 11 mnd.. har gått på p-pillen til punkt og prikke og så har jeg blitt det alikevel... og nå står jeg fast og aner ikke hva jeg skal gjøre... er 24 år og holder på og tar opp masse fag.. terminen min blir i tilfellet 1. juni og da er det jo eksamens periode.. jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre... noen som har vært i lignende situasjon?
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hva føler du selv for da? Jeg tror nok du hadde klart det, selv om det er beintøft med en liten unge når man leser. Har du en partner, familie, venner du kan snakke med og som kan hjelpe deg?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Huff så kjip. Hør med skolen om hvilke muligheter du eventuelt kan ha? en venninne av meg tok eksamen på eget rom med babyen med seg en uke etter at hun hadde født. Jeg hadde aldri fiksa det, for blir så surrete etter en fødsel, men sikkert mange som får. Hmm ikke lett å gi råd, men overgang fra 1 til 2 småttiser er også ganske stor, vet ikke hvilken situasjon du er i med tanke på hjelp, barnehageplass etc men dette også er faktorer som jeg ville tatt med i vurderingen. Uansett lykke til med valget.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 sønnen min har fulltidsplass i barnehage.. jeg er sammen med faren til barnet.. han er også far til min sønn.. men han er sterkt i mot det.. han vil absolutt ikke ha en til nå... har også familie her,men de hjelper oss mer enn nok allerede nå.. huff jeg vet ikke jeg...har også tatt abort før,og har ikke hatt noe plager med det i ettertid,men da hadde jeg heller ikke fått sønnen min.. skal på samtale på amathea i dag.. følte meg lite tilpass hos legen i går.. følte han er imot abort og følte han angrep meg.. skal også på sykehuset neste onsdag på samtale..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Jeg har dessverre hatt 2 aborter. Den første tenkte jeg ikke så mye på, den andre tenker jeg på hver dag! Mitt råd er prat med så mange utenforstående/nøytrale som mulig. Luft alle tanker og tenk nøye, nøye gjennom det. Hvis du ønsker en søsken til sønnen din - men bare litt senere - ville jeg ikke tatt tjangsen på abort, selv om en graviditet passer litt dårlig nå. Det er nå du har en baby i magen, og man er aldri garantert at man vil bli gravid igjen senere. Hvis du derimot tenker at du ikke har lyst på flere barn igjen senere heller, da er kanskje abort riktige løsningen. Lykke til med valget !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå