To gutter og en jente Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Kan noen hjelpe oss med forslag? Er neimen ikke lett med guttenavn. Iallfall ikke å finne et begge liker..........Har Severin og Tirill fra før.Må derfor være et navn som passer med deres. Har et par krav; Skal være kun et navn, må ikke være for vanskelig å uttale for barn (Severin har slitt med å si sitt eget navn og det syntes han var flaut......), skal ikke være alt for mye brukt, liker ikke typisk nørrøne navn og vil ikke ha et veldig internasjonalt navn, da det liksom ikke passer med de vi har fra før. (Eks Liam) Mannen min liker navn som Abel, Tarald og Snorre, mens jeg liker navn som Simen, Espen og Marselius. Det eneste navnet vi foreløpig er enige om er Adrian,men klarer liksom ikke bestemme oss for at babyen skal hete det. Føler liksom at det er litt for poppis for tiden. Hva synes dere? Passer Severin, Tirill og Adrian sammen? Noen som har gode forslag? Har trålet ulike navnebøker, men finner liksom ikke navnet med stor N............
prebs Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg tenkte faktisk på Espen da jeg leste navnene til Severin og Tirill! Adrian er ok, men ikke optimalt til søsknene. Simen og Snorre passer bra. Ellers: Morten Erik Anders Håkon Lars Magnus Petter Peder Jørgen Ludvig
To gutter og en jente Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Takk for raskt svar! Kan ikke bruke Espen og Simen pga nær familie med samme navn, men satte de opp fordi de er typisk navn jeg liker. Snorre klarer jeg rett og slett ikke å like, selv om mannen maser om det... Flere av navnene du foreslo er dessverre brukte i nær familie og vennegjeng. Men Morten og Håkon tror jeg kansje jeg skal smake litt på og foreslå for mannen. Ludvig blir litt for "flåklypa" assosiasjoner for meg, på tross av at det er koselig. Prøver å unngå slike navn som er brukt i barnefilmer o.l. (Elias, Kasper, Jesper, Jonathan, Tobias, Julius m.fl.) Kom gjerne med flere forslag!
Baby<3 Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 jeg syns helt klart dere kan bruke Adrian, det er ett nydelig navn. hva med : Trym Olaves Ruben Samuel Jonah Eskild
sonne Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Adrian er fint, men passer kanskje ikke perfekt til søskenene. Hva med Andreas, Even, Iver, Jonas, Marius, Mads, Sindre, Sondre, Ulrik, Vetle eller Viktor?
huldra87 Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes ikke at Adrian passer med Severin og Tirill. Blir liksom en helt annen sjanger, i allefall for meg. Men Abel, Tarald, Snorre, Simen og Marselius synes jeg passer bra! :-) Noen andre navn jeg synes passer: Severin, Tirill og Sivert Severin, Tirill og Ludvig Severin, Tirill og Peder Severin, Tirill og Marius Severin, Tirill og Viljar/ Vinjar Severin, Tirill og Jomar Severin, Tirill og Lavrans Severin, Tirill og Vebjørn Severin, Tirill og Jakob
huldra87 Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Gustav! Det navnet kom jeg på nå! :-)
Vannmann35 Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Adrian blir helt stilkrasj, dropp det! Hva med: Lyder Helmer Selmer Anton Eilert
To gutter og en jente Skrevet 23. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2008 Takk for svar alle sammen! Ikke lett dette her. Mange fine forslag, men flere av de er enten "opptatt" eller uaktuelle for enten mannen eller meg. Har funnet 4 navn blant forslaga deres som jeg skal foreslå for mannen; Håkon, Morten, Jomar og Lavrans. Men trenger å smake en del på de selv også...........
To gutter og en jente Skrevet 29. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2008 De falt ikke heller i smak.............. Neimen ikke lett dette. Har så lust å finne et navn før mini kommer, men vi har helt ulik smak virker det som. Hodt på å le seg i hjel da jeg nevnte Jomar. Lavrans var like uaktuelt, mens Håkon og Morten hadde han kjente som het......... Han foreslo Fernando i går. Det er ikke aktulet for meg. Så da sitter vi like blanke igjen. Dvs Adrian er som sagt i "reserve". Sjekket navneboken når det gjaldt opprinnelse og fant ut følgende: Severin; mannsnavn,av latin (..) Brukt i Norge fra 1400 tallet. Adrian;mannsnavn, av latyin(..) Brukt i Norge fra 1500 tallet. Det betyr jo at de navnene faktisk burde "passe sammen"når det gjelder opprinnelse..... Men er enig i at Adrian er litt mer "moderne" enn Severin. Sånn sett passer vel ikke Tirill inn, for det er et nyere navn (Fra 1937). Men er usikker på om de tre klinger sammen! Dessuten er det jo veldig mye brukt nå. Men ser at at de navna vi har påde fra før blir mer og mer brukte de også............ Nei, vi må ikke gi opp. Hvilket navn ville du tatt til Severin og Tirill sin lillebror?
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Severin, Tirill og Ferdinand
Koseklompen Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Severin, Tirill og Ask Severin, Tirill og Emrik Severin, Tirill og Remi
Vipsenmamma Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Erlend Eivind Jens Laurits Hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå