Gå til innhold

Når man har deltidsjobb ved siden av studiene...

septemberbarn!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det med fødselspengene når man jobber ved siden av å studere? Vil jeg få fødselstipend i tillegg til fødselspenger fra arbeidsplassen, eller vil jeg miste retten til en av dem? Ble litt keitete skrevet, satser på at dere forstår hva jeg mener..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at jeg bare driver å maser om noe som allerede er svart på, fant svaret mitt lenger nede på siden..:)

Skrevet

sitat fra lanekassen.no

"Får du engangsstønad fra NAV, vil ikke dette påvirke støtten fra Lånekassen. Egne foreldrepenger fra NAV påvirker ikke retten til fødselsstipend, men hvis din ektefelle/samboer/partner mottar foreldrepenger, har dette betydning for fødselsstipendet."

Skrevet

Men hvordan blir det når man har rett til fødselstipend og foreldrepenger fra NAV, og jobbet mer enn 50% slik at far har rett på fedrekvote... Kan man få fødselstipend når far er hjemme på 6 ukers fedrekvote?

Skrevet

Fedrekvoten holdes så vidt jeg har forstått utenfor i forhold til Lånekassen, slik at du kan få fødselsstipend når far tar ut fedrekvoten. Om far tar ut mer enn fedrekvoten må dette tas ut gradert for at du skal få fødselsstipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...