maiblomstbarna Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Har lest en del men ikke skrevet noe selv før nå...må si jeg kjenner meg igjen i mange av innleggene, mye tanker og følelser i sving i prøvetiden. Ønsker bare å bidra til at motet høldes oppe, plutselig en dag klaffer ALT og da sitter den der slik den gjorde for oss! :-) Etter en tung tid der beskjeden var at ingen av våre egg ble befruktet, ingen kunne si noe om årsaken til dette, forsøkte vi på nytt nå i aug. Av 6 egg kunne 5 brukes til et icsi forsøk. 2 av disse ble befruktet og satt til bake igjen (delt i 3-4 og 8). Så skjedde det FANTASTISKE!!! Vi er GRAVIDE og venter barn i mai!!! :-) Er veldig spent på om det er en eller to der inne, skal på ul til tors...!! :-) Så til alle dere som er i forsøk eller vurderer forsøk, PRØV og ikke gi opp det er mulig!! Selv med få egg og forhøyede verdier slik jeg har! Kanskje er det icsi som skal til slik som for oss. Ønsker dere all hell og lykke og krysser fingrene for flere graviditeter her inne i nær framtid! :-)
Annelibe Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Takk for mange gode ord og positive tanker! Det hjelper på humøret å høre/lese at det faktisk går an å lykkes etter mange nedturer. Det hjalp meg. Lykke til med spirene i magen :-))) Klem!!!
cgirl Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Så utrolig deilig å høre at det kan gå bra! Vi har to vanlige forsøk og ett fryseforsøk bak oss - uten klaff. Er så utrolig redd for at det kanskje aldri går bra. Og da er det veeldig bra å høre slike historier som din. Hvor mange ganger prøvde dere? Mvh
maiblomstbarna Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 hei cgirl! :-) Vi hadde ett forsøk som ble avbrutt, dvs ingen tilbakeføring av befruktede egg, ny omgang med nesespray, sprøyter osv før forsøk 1 ble endelig med tilbakeføring av to fine egg. Har ikke hatt egg på frys da kun 2 av 11 egg har blitt befruktet, men for oss var det heldigvis nok for å bli gravide. :-) Nå ser vi frem til ul, det blir spennende!! Ikke gi opp vennen, skal se den snart sitter hos deg også! Har du fått mange egg befruktet de gangene dere har forsøkt? klem
cgirl Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Heia! Takk for svar! Fikk ut hele 15 egg første gang - fem ble befruktet - og fikk fire på frys. Satt tilbake bare ett første gangen - super optimistisk. Så tok jeg fryseforsøk - og satt inn to egg. Nå siste gang ble bare tre befruktet - to ble satt tilbake og ett på frys. Har blitt anbefalt å vente til desember med neste forsøk - slik at eggstokkene får "roet seg litt". Det er utrolig hardt med all ventingen. Men prøver å tenke at det er verdt alt når det først går bra. Eggene som er satt tilbake har hatt veldig god kvalitet. Prøver å tenke positivt. Kos deg masse med graviditet. Må kjennes helt fantastisk ut. Du kan sikkert fortelle at det er verdt alt strevet! :-) Mvh
maiblomstbarna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2008 Så flott å høre at du får så mange egg hver gang og at kvaliteten er så bra, skal se det er din tur ved neste forsøk! Sikkert lurt å la kroppen hvile litt mellom forsøkene, all påkjenning kjennes godt både fysisk og psykisk...Selv ventet vi i 5 mnd og der satt den!!! Vel verdt ventetid og forsøk!! Nå bare storkoser jeg meg og har nedtelling til ul i mrg!! :-) Krysser fingrene for deg jeg og at du kommer etter med en liten en i sept eller okt-09!! :-) klem
cgirl Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Ble dere anbefalt å vente så lenge? Det kan jo godt hende at det var nettopp det som gjorde at alt gikk bra til slutt..:-) Vi har lekt litt med tanken på å vente til etter jul. Foreløpig synes jeg et er aaaltfor lenge til. Tenker å se det litt an når desember nærmere seg. Bare man hadde visst at det gikk bra til slutt - kunne vi jo ha vente helt til sommeren..:-) Lykke til med ultralyd - og graviditet. Det er bare å nyte i vei! :-) Mvh
maiblomstbarna Skrevet 25. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2008 Hei cgirl :-) Vi kunne nok ha satt igang tidligere men ettersom vi også hadde bedt inn til bryllup denne sommeren mente legen det ville være best å kose seg med bryllupsforberedelser i stedet for å påføre kroppen og psyken mer stress i forhold til hormoner og nytt forsøk... Tror det var det som skulle til for vår del! Vi hadde et nydelig bryllup og 3 mnd senere blir vi gravide på første insett!!! Snakk om flott bryllupspresang!!! :-) Hvis vi ikke hadde lykkes denne gangen ville jeg nok ikke ventet 5 mnd til neste forsøk, tror det er viktigst å kjenne etter på egen kropp og psyke. Det er tøffe tak men vel verdt det når testen endelig lyser positivt mot deg...! Lykke, lykke til lille venn du skal se at det snart blir deres tur! :-) Tusen takk for lykkeønskner, de er gode å ha med seg! :-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå