Gå til innhold

Tips til sunn middag i dag (uten svinekjøtt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå hjemme om dagene og skal lage sunne middager hver dag har jeg tenkt, etter flere uker med junkfood å bestillings pizza.

Men jeg er litt tom for ideer da. Har hørt at gravide skal spise mye brokkoli, men til hva??

Har laget mest pasta og kjøttpølser og sånn jeg....uff, trenger mange tips her.

Skrevet

Du kan jo lage kjøttkaker i brun saus med poteter, gulrøtter og brokkoli. Selv liker jeg best grønnsakene når de bare har fosskokt i et par minutter..(kok opp vannet før du legge i grønnsakene) da er de fremdeles sprø og bevarer bedre de viktige næringsstoffene...

Ellers kan du lage wok av forskjellig slag... bruk kylling, biff, fisk ol... og de gønnsaker du liker. Og så finnes det jo mange wok sauser du kan blande inn etter eget ønske. Godt med ris eller stekte nudler.

Er jo godt med grønnsaker til f.eks servelat pølse og potetmos også.

Veldig tom for middagsideer jeg også...så må følge med litt på denne tråden for tips :)

Ha en fin dag :)

Skrevet

vi skla ha ørret idag:) med poteter og kokte grønnsaker. med mye hvitløk. :P

Skrevet

Hvis du feks går inn på matprat.no er det masse gode forslag. Det er og en egen kokebok link til venstre her..

Skrevet

Stek kylling filet! Ha litt paprika, kinakål og litt chili for smak i panna også.. og ha brun ris til;)) Er kjempe godt!!

Skrevet

Brokkoli innholder mye folat og jern, derfor er det fint for både gravide og andre å få i seg en del. Her er noe av det som står på vår midagsliste, ikke alt er supersunt, men helt grei middagsmat:)

Wok med kylling eller reker sammen med nudler/ris

Kokt uer med poteter, grønnsaker og gullerotstuing

Stekt laks med ovnsbakte grønnsaker og ris

Fiskeboller i karrisaus med potet og raspet gullerot

Hjemmelaget fiskegrateng med kokte poteter og grønnsaker

Fiskeburger med salat og grove hamburgerbrød

Kyllinggryte med hvitløksbrød og ris

Bakte poteter med bacon og salat

Pannekaker med blåbær

Hjemmelaget grønnsakssuppe med ostesmørbrød

Pastasalat og godt brød

Tja...dette vi har igjen på lista denne gang. Lager liste for 3 uker i slengen, veldig greit, så slipper man å lure hver dag:)

Skrevet

Jeg skal lage ørret filet idag. Har kjøpt frosne ørretfileter fra findus som jeg pensler på en blanding av olje, salt, hvitløk og frisk ingefær. Står i ovnen i 15-20 min og har ris med salat eller revet gulerøtter, brokkoli osv. Har gjerne en hvitløksdressing ved siden av. Kjempegodt og ungene er veldig glad i fisken også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...