Gå til innhold

Foreldrepenger etter sykdom- trenger hjelp:

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har forstått er fars rett til permisjonstid avhengig av mors opptjeningstid, og det kan bli problemer for begge dersom mor er i mindre enn 50 % arbeid forut for permisjonen. Videre må man ha jobbet i 6 av de siste ti mnd før permisjon for full opptjening av foreldrepenger i permisjonstiden.

Jeg var tilbake i jobb fra permisjon med min datter 20.03.08. 20.08.08 ble jeg sykmeldt 100 % tom 14.09.08. F.o.m 15.09 har jeg vært sykmeldt 50 % fra jobb. Jeg har altså ikke jobbet 100 % i 6 mnd enda. Jeg har termin 22.11.08.

Hva har det å si for foreldrepenger og rett til permisjon gitt at jeg ikke kan jobbe 100 % mer frem til jeg går av med permisjon?

Hva hvis jeg må sykemeldt meg 100 % om en ukes tid- Gjør det noen forskjell contra om jeg kan jobbe i minst 50 % i ytterligere ca 3 uker (slik at jeg i alle fall har jobbet i 6 mnd med min 50 % på jobb).

Jeg sliter skikkelig for tiden, og frykter at jeg må sykmelde meg ytterligere.

Fortsetter under...

Så lenge du får sykepenger når du er sykemeldt teller det som jobb. Så om du har en 100% stilling og er 50% sykemeldt med sykepenger teller det som 100% jobb.

Om du var i betalt permisjon før du begynte å jobbe nå teller det også om det blir litt av de 6 mnd du må ha jobbet.

Om du jobbet(sykemeldt med sykepenger) over 50% i opptjeningstiden har far rett på fedrekvoten om han også har tjent segg opp rett til foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...