Ellebettemor Skrevet 22. september 2008 #1 Del Skrevet 22. september 2008 Så vidt jeg har forstått er fars rett til permisjonstid avhengig av mors opptjeningstid, og det kan bli problemer for begge dersom mor er i mindre enn 50 % arbeid forut for permisjonen. Videre må man ha jobbet i 6 av de siste ti mnd før permisjon for full opptjening av foreldrepenger i permisjonstiden. Jeg var tilbake i jobb fra permisjon med min datter 20.03.08. 20.08.08 ble jeg sykmeldt 100 % tom 14.09.08. F.o.m 15.09 har jeg vært sykmeldt 50 % fra jobb. Jeg har altså ikke jobbet 100 % i 6 mnd enda. Jeg har termin 22.11.08. Hva har det å si for foreldrepenger og rett til permisjon gitt at jeg ikke kan jobbe 100 % mer frem til jeg går av med permisjon? Hva hvis jeg må sykemeldt meg 100 % om en ukes tid- Gjør det noen forskjell contra om jeg kan jobbe i minst 50 % i ytterligere ca 3 uker (slik at jeg i alle fall har jobbet i 6 mnd med min 50 % på jobb). Jeg sliter skikkelig for tiden, og frykter at jeg må sykmelde meg ytterligere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138742763-foreldrepenger-etter-sykdom-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #2 Del Skrevet 22. september 2008 Så lenge du får sykepenger når du er sykemeldt teller det som jobb. Så om du har en 100% stilling og er 50% sykemeldt med sykepenger teller det som 100% jobb. Om du var i betalt permisjon før du begynte å jobbe nå teller det også om det blir litt av de 6 mnd du må ha jobbet. Om du jobbet(sykemeldt med sykepenger) over 50% i opptjeningstiden har far rett på fedrekvoten om han også har tjent segg opp rett til foreldrepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138742763-foreldrepenger-etter-sykdom-trenger-hjelp/#findComment-138745786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå