Gå til innhold

utvikling 5-6 md

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør deres barn på 5-6 md? mitt barn gjør ingenting egentlig...

vet jo at alle barn er forskjellige, men her går det tregt. han liker best å ligge på ryggen å spise på tærne sine. vi øver veldi på å ligge på magen og det går jo fremover, men det går sakte. han gidder rett og slett ikke. er en sån liten fornøyd lating som liker best å kose og slappe av

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var også sånn, veldig bedagelig, helt greit å ligge på rygge å pusle med tær og leker. Men når han var rundt 6 mnd og 1 uke eller noe, skjønte han plutselig hvordna han snudde seg over på magen, og nå ligger han kun på magen, jobber med å prøve å bevege seg rundt, men har ikke helt skjønt det ennå. Men har gått kjempe fort nå med veldig mye etter han ble 6 mnd. Men jeg nyter at han fortsatt ikke kan plukke borti alt og at jeg slipper å passe på hele tiden.. så lenge det varer. Ikke stress du heller.. vær glad du har fått en bedagelig unge som liker å kose å slappe av.. så deilig!! Det kommer før du aner!

Skrevet

det er ikke alle som klarer å ta føttene i munnen faktisk, så det er noe det!:) det kommer det kommer, hos jenta mi syns jeg nesten det skjedde fra dag til dag, plutselig kom hu seg rundt. men hun har alltid vært aktiv og kjedet seg fort.

Skrevet

Min gutt på 5 mnd snur seg begge veier, snur seg rundt sin egen akse, løfter rumpa i været, både når han ligger på ryggen og på magen. Prøver å komme seg frem eller tilbake, men har ikke helt teken på det enda. Så han blir illsint når han ikke kommer seg på frem :P

Skrevet

Min sønn er 5 1/2 mnd og har nettopp begynt å rulle seg bevisst fra mage til rygg. Rygg til mage har han gjort en liten stund. Men han tar ikke tærne i munnen ennå, han bare studerer de.

Er så store indiiduelle forskjeller og alt er like normalt vil jeg tro. Jeg gleder meg til han kan sitte litt, jeg!

Skrevet

5mnd i går.

Akkurat begynt å rulle fra mage til rygg, rygg til mage har hun gjort siden før hun var 4mnd. Kan i perioder ligge lenge og leke både på rygg og mage. Kjempestas når hun får ligge bare i body og spise tærne sine. Når hun ligger på magen kaver hun for å komme opp på knærne, men faller like fort ned igjen. Roterer delvis rundt sin egen akse. Fått en tann. "Skravla" går i ett ne selv om hunikke sier noe. Og tasten på datamaskinen er veldig spennende. Håper jeg fikk bort alt rotet hun lagde..

Skrevet

Hei. Jeg har en suuuuuper aktiv unge. Aldri ro her i gåtden.. Han er 5 mnd om en uke. Han ruller begge veier, gjordt det lenge nå. Ligger å leker på magen hele dagen. Nå kommer han seg fremover, ikke bare rundt i ring og bakover. Det er en slags krype/åling:) Tar tærne, er forresten ganske bra å gjøre det allerede. Han kan gi ting fra den ene hånda til den andre... Er artig med en aktiv krabat, men føler at han var så altfor kort tid den veldig lille babyen:(

Skrevet

Hehe - jenta mi er helt motsatt, hun klarer ikke å slappe av og styrer på hele dagen!

Det har resultert i at hun kryper skikkelig fort nå, og har begynt å reise seg opp på kne opp etter bord og stoler.

Hun har holdt på sånn siden hun var litt over 5mnd, 6 mnd nå:-)

Ruller, styrer på med tærne sine og slikt, men det er krypinga som gjelder nå:-) Helt umulig å få henne til å sovne på kveldene, styrer rundt i senga og gynger på slik at den flytter seg hehehe

Kos deg med gutten din:-) Skulle gjerne hatt en sånn baby i et par måneder til...

Skrevet

Veldig individuelt dette da.. Jeg har en veldig aktiv og utålmodig krabat som ved 5 mnd snudde seg begge veier og ålte seg framover. Ved 6 mnd satte hun seg opp selv og begynte å reise seg etter bord o.l. Ble myyye knall og fall, så det er ikke alltid like moro nei.. Nå er hun 9 mnd og går. Det er travelt det!! Skulle gjerne hatt babyen min litt lenger ja, nyt det sier jeg:)

Skrevet

Hun kan snu seg begge veier, suger på tærne, kommer seg runt sin egen akse, ligger lenge på maven, bruker hendene veldig godt , flirer og tuller med storesøster, liker å bade også i basseng,

Husker ikke mer nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...