Gå til innhold

Stram lukt fra barnets øre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3-åring har i flere dager klaget over vondt i det ene øret. I går begynte det å renne en gul væske ut og det luktet noe ufattelig stramt og ekkelt. Han er ellers i fin form og har ingen feber.

Hva er dette for noe? Ørebetennelse? Og hva skal jeg gjøre med det?

Går slikt bort av seg selv?

Noen som har opplevd lignende?

Fortsetter under...

Skrevet

Ørebetennelse. Gi paracet når det er vondtest, om væskingen ikke gir seg etter 2-3 dager, så kan dere dra til lege. Det går som regel over av seg selv. :) Minste har nettopp hatt en liten ørebetennelse, det gikk over i løpet av helga.

Skrevet

Minner meg om min eldste når hun fikk øreverk i vinter... Nå har hun lagt inn dren.

Hun har hatt øreverk før, men denne gangen luktet det altså SÅ VONDT, at jeg orket nesten ikke klemme henne engang. Det luktet så vondt at jeg brakk meg.

Jeg ville tatt en tur til legen. Det kan bli stående væske i (mellom-)ørene, som ikke går ut av seg selv. (I værste fall kan det jo skade hørselen). De er forsiktige med å gi penicillin for øreverk, men et legebesøk ville jeg absolutt vurdert.

Skrevet

Datteren min får terra-cortril polymyxin b øredråper ved ørebetennelse. Hun har også dren i ørene. Før hun fikk det sa legen at da det var gått hull på trommehinnen var betennelses tilstanden snart gått over av seg selv. Men det er ikke lurt at trommehinnen sprekker mange ganger, det blir arr på den som fører til dårligere hørsel. Hun har aldri fått penicillin for ørebetennelse.

Skrevet

Gutten min har fått penicillin for ørebetennelse to ganger.

Sist gang var etter at trommehinnen sprakk. Legen mente at betennelsen var så kraftig at han måtte få penicillin. Er selv skeptisk til for mye bruk av antibiotika og lurer på om legen her har vært litt vel ivrig? (Utenlandsk lege på barneklinikken).

Vi har bare opplevd at det har kommet gugge ut av ørene etter at trommehinnen har sprukket. Da er øre "åpent" og det kunne visst bli kraftig betent om alvorlig uten penicilin behandling. Vet ikke hva jeg skal tro på lenger.

Annonse

Skrevet

Kan bare være mye ørevoks i øret, sønnen min er plaget med det. Da kan de også være plaget med smerter i øret.Du får kjøpt noen dråper på apoteket som løsner ørevoksen, men det kan være litt vannskelig å få det i øret på en 3-åring..Ville tatt kontakt med legen, kanskje få en henvisning til øre-nese hals spesialist, så "suger" de det ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...