Nullenusken Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg begynner å bli trøtt og lei av omgivelsene mine.... Jeg har valgt å være åpen om prøvingen vår mot omgivelsene våre, og stadig møter jeg kommentaren "Slapp av, du er jo fortsatt så ung!" Jeg er snart 24, men vi har nå uansett prøvd å få barn i 2,5 år... Har også hatt eget hus og vært gift like lenge.... Får jeg ikke lov til å ha problemer med å bli gravid fordi jeg er under 30? Er glad for at vi begynte prøvingen i så ung alder jeg! Jeg har alltid ønsket å være ung mor, og da å møte på problemer når du er 35 hadde vært enda mer frustrerende for meg... Men hvorfor kan ikke omgivelsene forstå at man kan være "klar" tidlig selv om ikke de var det? Flere som møter på dette?
*Ønskergjerne* Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 kjenner meg igjen ja. familien min spesielt... de sier : du haster vel ikke med d å få barn vel?dere skal vel ikke ha barn ennå?? jeg er 23 år,å syns at jeg har jobbet såpass mye,er etablert godt nok til å være klar. vi har prøvd en god stund,1 år ca... slitere vi ja:P eller iallefall snart:p både mamma å bestemor å tanter ble gravide før fylte 19 år , å jeg er 23!?hva har det å si da?føler de ikke unner meg det heller. men har ikke fortalt til dem at vi prøver heller. har litt anstrengt forhold til foreldrene mine å jeg flyttet fra sørlandet til møre til kjæresten,å de likte vel ikke d... jeg har bestemt meg for å vente lenge før jeg forteller dem noe... jaja,er flere å som mener vi kan vente ennå noen år - men d er vanskelig nok å få noe til å skje,hva m å begynne prøvetida så sent som 30 år?eller mer?må da møte mer problemer da vel?jaja,jeg satser på å få 2 barn Før jeg er 30 ja!!! så får de bare si hva de vil!! samboeren sier d som jeg sier,å familien hans tror jeg også hadde likt det:) men vi har ikke sagt til noen at vi prøver:) vil overraske når jeg først er det...
*Mysillen* Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Hihi! Kjenner til den kommentaren altså.. Vi har prøvd i over 3 1/2 år nå... men vi er jo så unge atte...hehe! greit at vi kanskje har tiden med oss en stund enda altså.. men det er da like slitsomt uansett. Jeg trodde en gang at når jeg var 25 så var jeg helt sikkert 2 barns mor... Bomma skikkelig...Fyller 25 om 1 mnd nå...og ingen barn her gitt.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Jaaa og det er så irriterende!! Er det liksom ikke så ille for oss da, siden vi har så "god tid". Lysta er jo ikke noe mindre av den grunn! Jeg er 22 og sambo er 25, og vi har prøvd i snart 2 år. Jeg er veldig glad for at vi begynte så tidlig, siden det tydeligvis skal ta så lang tid..
Dodlimammatil2 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg er helt enig med dere, mange er veldig klare tidlig, og nå så jeg en artikkel her inne at altfor mange begynner når de er over 30 og sliter da... Det er vist best å få første barnet i 20 års alderen... jeg er ikke så ung, men vi brukte nesten 3 år på å bli gravide, så jeg begynte når jeg var 25.
Vegaspia Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Heisann jenter ) Jeg holder med dere , det er bare å prøve og ikke høre på hva andre sier. Bli heller ung mamma enn ikke mamma i det hele tatt. Skulle ønske jeg hadde sjansen da jeg var ung. Nå er jeg 43 år, snart 44, har samboer som heller ikke har barn og vi har prøvd i 2 år. Ser det som gange forsent for meg, men må innrømme jeg lever i et lite håp. Så ikke tenk på hva andre sier, hør på hva hjertet deres sier til dere. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå