Gå til innhold

hvor tidlig kan man bytte til sete nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på litt over 4 mnd.. syns han begynner å bli så stor i babysete.. han er 66 cm og 7.6 kg... vi har sånn hth besafe combie... når kan jeg bytte? han bruker et akta graco nå da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han er over 9kg OG kan sitte sjølv (dvs klarar å sette seg opp frå liggande på golvet) kan du bytte sete.

Skrevet

men det står jo fra 0-18 kg på sete?

Skrevet

Hvis det står 0-18 så er det jo bare å bytte da!

Skrevet

Då er setet i gruppe 1, og kan teknisk sett brukast frå fødselen av.

Våre seter er 0-13kg og 9-18kg, og dekkar dermed berre ein vektklasse kvar.

Eg ville ikkje sett babyen i eit sete som er rett i ryggen før babyen kan sitte sjølv, men så lenge babyen er innanfor riktig vektgruppe er det ikkje ulovleg.

Skrevet

Så rart at dere syns han er stor i babysetet.Jenta mi har samme lengde og vekt men er 5,5 mnd og sitter helt fint i babysetet.

Vi har hts besafe izi combi til storesøster på 3 år og ville aldri satt en liten baby i det. Storesøster byttet til det da hun var 1 år.

Skrevet

Babysetet 0-13 kg er gruppe 0 og hts besafe izi combi er gruppe 1 altså neste gruppe.

Skrevet

babyen bør virkelig kunne sette seg opp selv som ranveig sier.. det er for å ikke skade ryggen, så vær forsiktig!

vi har 0-13 kilo, altså vektgruppe 0, og vi må tenke på å bytte snart.. Hun er 8,7 kilo og 69 lang.. Det er ikke fordi hun ser stor ut i setet, men fordi vinteren kommer og hun skal ha mer klær på, og selene er vel stramme... vi har acta graco triologic...

Skrevet

vi har det sete til storesøstern på 2 år også...vi har to stk nemlig... hun har sittet i det siden hun var 7 mnd. satt kjempe fint i det...

føler liksom han ser så stor ut i det babysete...hehe... men kan jo bare prøve ham i søsteren sitt sete litt først da.., og se om han sitter godt der....

er jo bakovervendt og alt det der...

Skrevet

Ja, men det er i alle fall bra!! :) Får litt angst når jeg ser små små barn sitte forovervendt... Broren til min samboer har tre barn.. Minste er nå 8 mnd.. I sommer fortalte de at de hadde vært på bilferie.. Da hadde de kjørt med babyen forran, forovervendt.. Samt kjørt med henne på fanget for å slippe å stoppe.. *aarrrgggh* Kjente jeg holdt på å eksplodere, tenk å være så uansvarlig!!!

Skrevet

Vi byttet rett før Jonas var 7 måneder, fordi han er for brei over skuldrene til å få plass i babysetet, har Maxi Cosi Cabriofix. Han er 9,9 kg nå og 75 cm lang, så en stor gutt. Neste sete er 9-18 kg og det passer mye bedre.

Skrevet

skal nok få sitte bakover vendt leeeenge enda.. hehe.. store søsteren er snart 2.5 år og hun sitter bakover vendt enda.. har tenkt å vente iallefal til hun er 3 år med å snu henne. hun sitter kjempe godt hun. ikke trangt eller noe.. aldri klaget...selv om hun sitter fremover i mormor sin bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...