mai mammaen til to Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 har en gutt på litt over 4 mnd.. syns han begynner å bli så stor i babysete.. han er 66 cm og 7.6 kg... vi har sånn hth besafe combie... når kan jeg bytte? han bruker et akta graco nå da..
Ranveig R Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Når han er over 9kg OG kan sitte sjølv (dvs klarar å sette seg opp frå liggande på golvet) kan du bytte sete.
mai mammaen til to Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 men det står jo fra 0-18 kg på sete?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Hvis det står 0-18 så er det jo bare å bytte da!
Ranveig R Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Då er setet i gruppe 1, og kan teknisk sett brukast frå fødselen av. Våre seter er 0-13kg og 9-18kg, og dekkar dermed berre ein vektklasse kvar. Eg ville ikkje sett babyen i eit sete som er rett i ryggen før babyen kan sitte sjølv, men så lenge babyen er innanfor riktig vektgruppe er det ikkje ulovleg.
Gjest mphs Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Så rart at dere syns han er stor i babysetet.Jenta mi har samme lengde og vekt men er 5,5 mnd og sitter helt fint i babysetet. Vi har hts besafe izi combi til storesøster på 3 år og ville aldri satt en liten baby i det. Storesøster byttet til det da hun var 1 år.
Gjest mphs Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Babysetet 0-13 kg er gruppe 0 og hts besafe izi combi er gruppe 1 altså neste gruppe.
2 hjertegull :) Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 babyen bør virkelig kunne sette seg opp selv som ranveig sier.. det er for å ikke skade ryggen, så vær forsiktig! vi har 0-13 kilo, altså vektgruppe 0, og vi må tenke på å bytte snart.. Hun er 8,7 kilo og 69 lang.. Det er ikke fordi hun ser stor ut i setet, men fordi vinteren kommer og hun skal ha mer klær på, og selene er vel stramme... vi har acta graco triologic...
mai mammaen til to Skrevet 22. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2008 vi har det sete til storesøstern på 2 år også...vi har to stk nemlig... hun har sittet i det siden hun var 7 mnd. satt kjempe fint i det... føler liksom han ser så stor ut i det babysete...hehe... men kan jo bare prøve ham i søsteren sitt sete litt først da.., og se om han sitter godt der.... er jo bakovervendt og alt det der...
2 hjertegull :) Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Ja, men det er i alle fall bra!! Får litt angst når jeg ser små små barn sitte forovervendt... Broren til min samboer har tre barn.. Minste er nå 8 mnd.. I sommer fortalte de at de hadde vært på bilferie.. Da hadde de kjørt med babyen forran, forovervendt.. Samt kjørt med henne på fanget for å slippe å stoppe.. *aarrrgggh* Kjente jeg holdt på å eksplodere, tenk å være så uansvarlig!!!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Vi byttet rett før Jonas var 7 måneder, fordi han er for brei over skuldrene til å få plass i babysetet, har Maxi Cosi Cabriofix. Han er 9,9 kg nå og 75 cm lang, så en stor gutt. Neste sete er 9-18 kg og det passer mye bedre.
mai mammaen til to Skrevet 22. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2008 skal nok få sitte bakover vendt leeeenge enda.. hehe.. store søsteren er snart 2.5 år og hun sitter bakover vendt enda.. har tenkt å vente iallefal til hun er 3 år med å snu henne. hun sitter kjempe godt hun. ikke trangt eller noe.. aldri klaget...selv om hun sitter fremover i mormor sin bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå