Gå til innhold

Hva gir dere i 1 års gave til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye jeg har lyst å kjøpe til snuppa, finnes så mye fint og hun er så skjønn og god at jeg får lyst til å gi henne "hele verden". Men det gjelds jo å ikke legge lista for høyt også, for kravene øker jo etterhvert som de vokser. Her er hva jeg har kjøpt til henne:

*2 antrekk med nye klær (salg på name it, så det ble ikke så dyrt).

*Div ulltøy fra Nøstebarn

*En leke til å trekke etter seg når man går (hun kan neeeesten gå)

*En morsom treleke fra Nøstebarn

*Knottepuslespill

*En pekebok og et lite speil

Synes dere dette er mye eller lite? Klær og ulltøy er jo egentlig noe hun ville fått uansett på en måte, men synes godt de kan bli vant til at noen gaver kan være av den praktiske varianten også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har ikke tenkt så langt ennå.. (7mnd) tenkte å få jula unnagjort først :P Skulle gjerne hatt litt tips til hva man kan gi...

Jeg tenker også at klær er noe de må ha, og får uansett.. Så det er nok morsommere for dem med leker.. Hvertfall når de er så små..

Første bursdagen skjønner de nok ikke så mye av sånn sett.. :)

Synes egentlig du har kjøpt akkurat passe :)

Klærne kommer ikke hun til å merke noe til som en gave, men resten er noe hun han styre med.. Tror hun kommer til å bli kjempeglad jeg :)

Lenge til dere feirer bursdag? :)

Skrevet

Det er bare noen uker til.....shit så fort tida har gått! Synes nettopp hun var sju måneder jeg......Det er sant som de sier at det første året går som et svisj....

Skrevet

Her fikk søt-smurfen muffins til frokost ...og det var alt hun fikk av mor og far, he he. Hadde ett kakelys i muffinsen da!

Skrevet

Hos oss fikk hun en slik trehjulsykkel da hun var 10mnd.

Vi sa den var 1årsdagsgave.

Problemet vårt er at hun trenger så innmari mye, hele tiden.

Leker, klær og utstyr.

Så har vi ei eldsre søster som blir litt sjaul/lei seg. Hun føler lillesøsteren får så mye mer enn henne.

Vi er ikke opptatt av at begge skal få samtidig altså! Men skjønner henne godt likevell. Hver gang hun får nye leker fordi hun har vokst fra mange av lekene hun har osv, er det ikke lett å forstå. Samme med klærne. Synest vi handler hver 4-6. uke fordi hun har vokst ut av tøyet. Mens søsteren i teorien kan ha samme garderoben hele sesongen.

Nå ser vi en klar fordel i at hun hadde fått seg både det ene og det andre (gå-bil, armband, vinterdress, vintersko, ulltøy, nye klær osv) Men vi er så usikre på hvordan vi skal gjøre det ifh søsteren. Det er ikke godt å være en mini-tenåring å føle at den nye babyen får så mye mer heller.

Skrevet

Sånne små "urettferdigheter" må storesøster lære seg å tåle synes jeg. Forstår hun det litt hvis dere snakker med henne og forklarer at det er for at babyer vokser så fort osv. Kanskje dere kan vise storesøster noen av klærne som er blitt for små så hun ser det selv? Og kanskje det går an å snike inn noen nye ting til lillesøster uten at storesøster legger merke til alt? F.eks når det gjelder klær så tenker jeg at om det bare blir kjøpt inn og plassert i kommoden til babyen uten at hun ser det så tenker hun ikke så mye over det, med mindre hun er veeeldig observant da.

Har bare et barn jeg, så jeg har ikke disse problemene. Men jeg er vokst opp i en stor søskenflokk og husker det godt. Men faktisk så tror jeg at jeg tidlig forsto det innerst inne at det ikke alltid var jeg som skulle få noe. Men jeg surmulte sikkert litt av og til for det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...