jipsi79 Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Vet hvordan du har det.. Skal ta morkakeprøve i morgen og gruer meg veldig. Særlig det å vente på svar er helt forferdelig.. Var gjennom det i januar også. Vi får krysse fingrene, ønsker deg lykke til =)
Mortine Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg vet også hvordan det er. Var igjennom det i januar jeg også og er gravid igjen nå. Tok morkakeprøve for 12 dager siden og venta i 9 dager på resultatet. Det er helt forferdelig å vente sånn. Jo lengre tid vi venta, jo sikrere ble jeg på at det var noe galt. Men så kom den fantastiske telefonen fra lab'en på Ullevål som fortalte at ALT VAR I ORDEN!!!! Endelig kan jeg glede meg over å være gravid. Det å ta prøva var faktisk mye greiere denne gangen. Gruet meg veldig, men følte meg trygg når jeg kom inn til legen. Stå på jenter, det går nok bra! Jipsi79- har ikke vi møttes her før? så hyggelig at du er gravid igjen du også!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 tusen takk for oppmuntringen begge to :-) det gikk veldig bra og ta prøven, så nå er det bare vente og vente på svar.. håper jeg er like heldig og får beskjed om at alt er bra.
jipsi79 Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Hei Mortine! Det stemmer. Beklager at jeg plutselig forsvant, men har vært uten internet i flere måneder nå.. Så utrolig bra å høre at du også er gravid igjen!!! Vi er jo tydeligvis nesten like langt. Jeg var akkurat 11 uker i går, da jeg tok prøven. Gikk det bare 9 dager før du fikk svar? Jeg har fått beskjed om at det vil ta 2-3 uker.. Gruer meg til den telefonen.. Fikk du vite kjønnet også?
Mortine Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Hei igjen! Dette var artig! Jeg var 12 uker i går. Skal de ikke hurtigdyrke prøven din? Det gjorde de med min både forrige gang og nå. Da skal man vanligvis få svar i løpet av ei uke. Noen får svar etter 2-3 dager også, men det avhenger av hvor fort prøven lar seg dyrke. Min prøve brukte forholdsvis lang tid til å være "hurtig". Det de finner ut ved hurtigprøva er om det er trisomi 13, 18 og 21. Etter 2-3 uker får man svar på om det er andre kromosomfeil og man kan få vite kjønnet. Jeg var mest bekymra for at det skulle være det samme som sist, og da den prøva var fin bestemte jeg meg for å slappe av. Nå er vi spente på å vite kjønnet! Jeg ville ringt og spurt om de hadde tatt hurtig-test jeg. Hvordan gikk det å ta prøva?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 hei det gikk veldig fint, og det gjorde overhode ikke vondt. jeg skulle få vite samme dag som de fikk vite sa dem, men det kan jo hende jeg ringer lell.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå