.:(HerQ):. Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Jeg klør og klør og klør meg i hodet, og klarer ikke å finne ut hva som er mest praktisk for meg til en liten tass som kommer i slutten av februar. Mitt valg foreløpig: Teutonia s3 med softbag og evnt en liten vognpose til å ha inni hvis jeg trenger? gjør jeg? hjelp, jeg blir stressa av alle valgene man har! Hva fungerer best på vintern, men kan brukes utover også? Softbag er vel fint, kan brukes som pose i sportsdelen også, hvis jeg ikke tar helt feil? blir veldig glad for svar og meninger, råd og tips:) frustrert frue!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg har bare erfaring med softbag, men den er genial på vinteren, brukte softbag med odenwalder dunpose oppi på det kaldeste, når det ikke var så kaldt hadde jeg lammeskinn og dyne i softbagen. Softbagen gjør vogna varm og lun, og som du sier kan man bruke softbagen som fotpose når barnet er større, jeg er kjempefornøyd med at jeg valgte softbag, den kan jo brukes mye lenger enn hardbagen. Håper dette kunne lette litt på frustrasjonen din:-)
.:(HerQ):. Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Ja, takk:) Da ser jeg jo at jeg har tenkt litt riktig. På denne vogna jeg vil ha og ser fashionbagen liten ut, så blir nok softbag hvis det blir den vogna! Så du mener man trenger en tjukk pose oppi softbagen? (jeg er som sagt grønn, vil selvfølgelig ikke at kidden skal fryse:S:S:S )
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Jeg ville tatt lammeskinn i softbaggen.Med dundyne. Softbag er MYE lettere å ta ut og inn av vogna, og er lun og god. Jeg likte ikke å bruke den som pose da det ble litt for god plass oppi liksom, den dekket ikke nok inntil barne, men funker som sånn allverspose med noe oppi. Vinterpose trenger du etterhvert, men kan selvsagt også kjøpe nå. Lammi eller Holli fra Odenwälder er supre. Ville personlig ligget unna Voksi, bortsett fra den nye posen i ull og dun.
.:(HerQ):. Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 Mye fornuftig her:) Godt å høre fra folk med erfaringer fra dette! Takker og bukker og setter pris på flere meninger:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Jeg brukte ihvertfall odenwalder dunposen oppi softbagen på det kaldeste, kommer selvfølgelig an på hvor du bor, men her kan det bli bitende kaldt:-) Og den dunposen er lett, slik at den ikke knyrer barnet nedi softbagen! Grunnen til at jeg ikke bare brukte lammeskinn og dyne på de kaldeste dagene var også at med dunposen blei det lunere rundt hodet til babyen! Så hvis du skal ha teutonia s3 vil jeg absolutt anbefale softbag og dunpose, barnet mitt storkoste seg hele vinteren, var ikke for varm og ikke for kald etter trilleturene, og da kunne også jeg slappe mer av:-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 jeg har mer sans for hardbag, så jeg ville ikke valgt softbag, men smaken er som baken. Brukte selv hardbag på vinteren og det gikk helt fint. Hvis du får en stor unge, så kan man jo bare bytte til sportsvogndelen og bruke en god dunpose.
.:(HerQ):. Skrevet 22. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2008 ....men kan man gå over til sportsdelen før ungen har blitt .... er det ett halvt år???... Kan den ligge helt flatt i den også???
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Det går helt fint å legge babyn i sportsdelen med vognpose i teutonia s3, selv før babyn kan sitte selv, siden man kan legge softbagen rett i sportsdelen blir det jo ingen forskjell om man bare har pose der. Vil anbefale å bruke selene da, eller dra stormtrekket over posen, slik at den ikke sklir ut av vogna, har selv latt babyn min bare ligge i vognposen i sportsdelen, har ikke vært noe fare for at posen skal skli ut, men bare sånn for å være helt på den sikre siden brukte jeg seler eller stormtrekket :-)
.:(HerQ):. Skrevet 23. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2008 Hahaha, nå følte jeg meg passe dum når jeg leste innlegget over, kunne jo LETT tenkt meg til det selv, iom at sportsdelen ligger under!!! *FLAU!!!* men men, ekke lett detta! Stormtrekket er nok en god ide... Det blir nok softbag på meg, kjøper antagelig på Happyland i Sverige, der solgte de komplett vogn med softbag og noe ekstra regntrekk++ til 3495 SEK. Det er vel en grei pris???
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 haha, jeg som skreiv det over, man blir jo lettere forvirra av vognkjøp, så skjønner godt at du ikke tenkte på det i farten:-) 3495kr for komplett vogn var jo så ekstremt billig at jeg begynner å lure på om det kan stemme? Hvis det stemmer bør du slå til med en gang!!! Vogna mi kom på 8000kr (vogn, softbag, stormtrekk, regntrekk, fikk myggnett så vidt det var, og kjøpte nytt regntrekk selv senere) Dette er ikke et år siden engang, men det var i norge da, på Reflex, så det er nok ikke den billigeste plassen å kjøpe vogn ser jeg i ettertid :-S
.:(HerQ):. Skrevet 23. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. september 2008 jeg spurte de jeg, og de sa at det var prisen! jeg må ha noe ekstra adaptere til bilstoler osv, men hvis jeg klarer 4000 så løper jeg og kjøper:D Tusen takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå