Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskap etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde hastesnitt med førstemann, og ble gravid 10 mnd etter det. Litt stikking i arret, men ellers ingenting (og det er helt vanlig og som regel ufarlig). Planlagt snitt med andremann, og ble gravid igjen 3,5 mnd etter den fødselen. Kjente også litt stikking i det svangerskapet, men ikke mye. Da de var inni for 3. gang på 2,5 år sa de at alt så veldig bra ut ift arrvev og alt, så jeg kan få en eller to til faktisk!!

Jeg spurte legene om hvor lenge jeg egentlig skulle ventet etter et snitt da jeg ble gravid så fort etter nå sist. Svaret var at kroppen er klar for et nytt svangerskap ca 3 mnd etter fødsel. Forløsningsmetode har ingenting å si.

=)

Gjest Bjørnen Collargol

Greit å vite :-)

Vi vet ikke om vi klarer å bli gravide på egenhånd (vår tulle er IVF-barn), men vi bruker ikke prevansjon og mensen er igang til tross for fullammig så vi får vente og se om det skjer noe :-)

Takk for svar!

• 1 måned senere...

Jeg ble gravid da jenta vår var 2 år og 4 mnd. Kjente ingenting til arret.

Legene og JM jeg snakket om anbefalte at man ventet i minst halvannet år etter et KS med å bli gravid igjen. Dette på grunn av at det tar ca så lang tid før kroppen har gått tilbake til sitt normale jeg etter et svangerskap, og at muskler, hud, arr etc skal få tid til å gro skikkelig slik at faren for at eventuelt livmor revner er så liten som mulig.

Dette skjer vel veldig sjeldent, men det var i alle fall anbefalingene vi fikk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...