Gå til innhold

andre med store jenter 6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann..

Jenta mi er 6 mnd (den 23.09) og er passert 9 kg.. er ca 68 cm lang.. ho spiser dette fast...

frokost: 200-230 ml mme

lunsj : 1 porsjon grøt+fruktpure+vann

Middag: 200-230 ml mme..

kvelds.. 1 grøt porsjon +vann + fruktpure...

bytter av og til ut grøten med middags glass til lunsj men ho er ikke glad i disse middags glassene..

Ho er kjempe fornøyd og smiler ofte..

Ho var 3870 g og 51 cm ved fødsel..

sist kontroll den 17.agust var ho 8400 og 67 cm..

hva tror dere.. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 9kg og 69.5cm:-)

Hun spiser vesentlig mindre enn din! (har fullamma til 6mnd) Får grøt 2 ganger om dagen, men spiser sjelden full porsjon.

Lurer på hva som skjer når hun kommer i gang med fast føde hehehe

Men hun har begynt å krabbe nå, så spørs om hun ikke da brenner litt mer energi og vektoppgangen kanskje blir noe mindre.

Hun er også superblid og gråter kun når hun skal legge seg:-)

Skrevet

jenten min er var på 5 mnds kontrollen forrige uke 69 cm lang og 9,7 kg.

hun beg for en uke siden med 2 grøtmåltider(morgen og kveld) og får i tillegg 3 flasker med 200 ml mme pr dag.

var 3630 g og 52 cm lang ved fødsel

Skrevet

hva sa hs da????

Skrevet

vi har full roen begge to. hun følger sin kurve, er på vei til å flate ut.I tillegg er hun jo lang for å være 5mnd .Vi har sett på mat inntaket hennes og er begge enige om at dette passer henne godt.(ikke for mye, ikke for lite)

Skrevet

Frøkna mi var 9,7 kg og 71 cm på kontrollen ved 6 mnd. Veide 3,3 kg ved fødsel. Helsesøster rynket litt på nesa sist og nevnte nattavvenning. Jeg har fullammet i 5,5 mnd, og hun spiser kun en halv porsjon grøt om dagen i tilllegg til morsmelk. Fikk beskjed om at hun iallefall ikke trengte mer fast føde ennå. Jeg kommer ikke til å nattavvenne henne, hun spiser tross alt nesten ikke fast føde i løpet av dagen. Så lenge ungen har det bra stresser jeg ikke, kan jo ikke nekte de mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...