Gå til innhold

Noen som har erfaring med Simo Bagvogn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordeler : det er god plass i bagen, spesielt lengda, den er stø og god å trille på snø

Ulemper: den er tung, tar mye plass i bil, bagen kan være litt smal, spesielt med pose oppi, tung å trille både i oppover- og nedoverbakker.

(mulig jeg er svak, hehe)

Jeg ville betalt mellom 1500-2000kr (solgte min 04mod for rundt 2000kr)

Fordeler: GOD plass (også til lammeskinnspose o.l. som er godt om vinteren), god demping/gynging, lett å trille på allslags føre, enkel å legge sammen, god kvalitet generelt.

Ulemper: tar stor plass i bilen, bagen er vanskelig/umulig å bære med ungen oppi.

Jeg var veldig fornøyd med denne vogna, og hadde gjerne valgt den igjen. Flere av mine venninner som har simo combi angrer på at de ikke heller valgte bagvogna. Mest pga av at den er lettere enn combivogna og har bedre plass i bagen.

Ville betalt ca 1500 for brukt 04 modell, ikke mer! Solgte min 05 mod for 2000.

Tror hvertfall det er lurt å kjøpe denne vogna brukt og heller investere i en god sportsvogn når den tid kommer. Erfaringsmessig bytter de fleste ut dn svære simoen med en mye nettere vogn etterhvert. Jeg har selv hatt en Mistral nå og måtte låne simoen til en venninne når jeg var hos henne. Fikk jo helt sjokk av gyngingen, mulig det bare var denne vogna men det var jo sjøgang når man gikk tur med vogna...

Bagvogna til simo er fantastisk, i alle fall om man venter barn tidlig på vinteren. Stor og romslig bag. Lun.Veldig god å trille på alt slags føre (har lufthjul)! Robust og sikker vogn! Eneste ulempe er at den tar STOR plass i bil!! Bagen er tung og upraktisk og bære med seg, så har du planer om det bør du ha softbag eller liknende inni bagen!

Annonse

Av mine seks vogner er denne den har har likt best iforbindelsen med vinteren og soving og gå turer med. Ja den er tung, men ikke værre en simo kombivognene som jeg også hadde og ikke likte!

Jeg fikk min vogn i 2006 til mitt barn nr 2 av mine foreldre og da ga de ny kr 5200,-

Så for en 2004mod ville jeg ikke gikk mer en 2000,- tror jeg, men det kommer veldig på hva som følger med og hvilken stand den er.

Lykke til med valget!

Jeg har hatt simo duo, og er såå fornøyd når jeg går å triller. Har kjøpt en sånn "gammedags" vognsele som mere er festet på ungen, slik at ungen kan bevege seg mye friere oppi vognen enn i andre vogner/seler. Kjøpte saueskinnsposen også, og har fått mange misunnelige kommentarer på den. God plass til varer og eldre unger sine greier under vognen. Uunværlig i dyreparken om sommeren! Vi har en liten trille til å ha inni bilen til daglig, for den er litt styrete og ta inn og ut av bilen. Nå er ungen 10 mndr og jeg vurderer å bytte til sportsvogndelen.

Kjøpte alt nytt for 8000( m saueskinnspose) Og syns faktisk det er verdt det. Tror ikke den blir noe særlig slitt,den er så solid, så jeg ville ikke vært redd for å kjøpe den brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...