Gå til innhold

Noen som begynner å få kalde føtter når det gjleder fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynner ikke å få kalde føtter, og håper ikke jeg får det heller. Har ingen barn fra før av, så jeg har aldri vært gjennom en fødsel, så jeg kan ikke forestille meg den smerten alle sier det er. Derfor har jeg ikke noe å grue meg til:-) (selv om jeg vet jeg ikke kommer til å ha det noe gått underveis) Har kun noe å glede meg til, at jeg får en baby etterpå. Så akkurat nå ser jeg bare lyst på det:-) Hender en sjelden gang at jeg blir litt bekymret, men ikke for å få vondt, er bare redd for at noe skal gå galt. Redd for å plutselig må ta akutt keisersnitt å sove når babyen kommer til verden, så jeg ikke får se den og holde den med en gang:-( Men satser på det beste:-)

Ja tankene slår ned i meg som lyn hver dag.. spesielt nå når det ikke er såå lenge igjen =( jeg også hadde en helt fin første fødsel, men de smertene gruer jeg med skikkelig til.. puh.... går helt sikkert bra denne gangen også, men gruer meg ja .....

Gruer meg noe helt vanvittig :-( Har ingen tidligere erfaring, men får vondt i hele kroppen bare noen sier ordet fødsel til meg!!

Prøver så godt jeg kan å la vær å tenke på det, har vært ganke flink til å fortrenge det. Har klart det ganske bra så langt... Vet lite og ingenting om selve fødselen, og vil ikke vite heller.

Heldigvis ligger hodet på plass alleredet så jeg vet at det ikke er fare for setefødsel :-)

Er nok på grensen til fødselsangst

Hei! Synes du da det er best å ikke vite?

Personlig synes jeg det var en styrke før første fødsel å lese så mye som mulig, og snakke med jordmor. Det anbefales. Fortell om hvordan du føler det, slik at de kan hjelpe deg med det. Dersom du ikke vet noe, kan fødselen bli overveldende og unødvendig tøff, er mine tanker. Men, vi er selvfølgelig alle ulike.

Lykke til med forberedelsene iallefall, enten du gjør slik eller slik.

Venter nummer to nå, og skjønner hva du mener med å ikke vite hva man går til. Jeg hadde det slik sist. Man kan jo forberede seg, men likevel vil man ikke vite hvordan smertene er. Og da kan man heller ikke kvi seg så veldig.

Verre nå som jeg har vært gjennom det en gang før...

Sist ble jeg satt igang 14 dager over tiden, og det er dette jeg kvir meg til denne gang. For da ble riene så ufattelig vonde, og utrolig lite effektive. Endte med ks også. I dag har jeg vært til samtale med lege og vi ble enige om at dersom jeg gikk 14 dager over tiden, så skulle jeg få keisersnitt i stedet for å bli satt i gang. Så da slipper jeg å kvi meg til det som var verst for meg forrige gang.

Men for å summere opp min forrige fødsel? Det verste og det beste jeg har vært med på samtidig!

Ellers anbefaler jeg epidural og lystgass og andre fine ting. Det tar mye bort av smertene.

Annonse

Har ikke tenkt mye på det før nå. Er min første og har begynt og bli små nærvøs. Har fått daglige kynnere som vist er et hint om hvordan ting blir. Litt skummelt!!! Men gleden over å kunne holde henne i armene mine for første gang er større enn redselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...