sanka Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 gutten følger kurven sin.. men er ikke noe tykk..ser tynn ut.. var 6770 og 65,5 lang når han veide seg 16 sept. er 4 mnd i morgen.. skal e slutte å amme siden e føler at han er tynn å begynne med mme? eller begynne å gi han fast føde?er så usikker.. eller skal e fortsette å amme han siden han egentlig følger kurven selv om han ser tynn ut..
Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Du trenger ikke slutte å amme. Så lenge gutten din er fornøyd og legger på seg og følger kurven burde du ikke slutte å amme. Det er forskjell på babyer. Noen er lange og tynne, mens andre er korte å "tjukke". Jenta mi er lang og slank, men følger kurven sin.
hallais Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Synes det høres rart ut å slutte fordi han ser tynn ut... Hvordan er formen hans da? Er han blid og fornøyd? Virker han mett? Du må jo selv ta et valg, men så lenge han vokser som han skal og er fornøyd så er det vel ikke noe problem med bare morsmelk???
anne* Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Du må jo ikke slutte å amme selv om du gir litt ekstra mme vel? du kan jo prøve å gi mer mme etter et ammemåltid og se om han fortsatt er sulten? Hvis han er fornøyd og blid og ikke virker sulten så trenger du jo ikke noe tillegg. synes vekt og lengde hørtes ok ut jeg, men det kommer jo litt an på hvor stor han var ved fødsel også.
sanka Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 han er blid som bare d.. klager ikke .. sover bare e legger han i senga.. ikke noe mas her... han var 3910 når han ble født.. sammenligner andre barn i hans alder kanskje derfor e er litt stresset..
2 hjertegull :) Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Du må aldri sammenligne din baby med andre på samme alder, for alle er så forskjellige.. Vi hadde jo kun vært bekymret og ikke kunne nyte babytida hvis vi bare skulle gå å være redd for det... Du burde overhode ikke slutte å amme!!!! Morsmelk er det beste han kan få! Og morsmelk metter faktisk mer enn grøt.. Han er jo 4 mnd, så du kan jo begynne å introdusere grøt som ett tillegg? Det ville jeg vurdert.. Gi han på formiddagen først, sånn at hvis han blir urolig i magen, så får du det ikke om natta.. Når du ser at det går bra, så flytter du det gradvis til kvelden.. Etterhvert så kan du jo kanskje begynne med litt fruktmos på formiddagen og grøt på kvelden? Han var jo relativt stor ved fødsel.. Mia var enda litt større.. Men kanskje det er på tide å prøve litt nytt..? Men uansett hva du gjør, amm så lenge du kan, selv om du gir annet ved siden av.. Mia ble fullammet til 5,5 mnd, nå er hun snart 7 mnd og ammes om morgenen, et par ganger om dagen i tillegg til fast føde, om kvelden før natta, og et par ganger om natta... Masse lykke til!
sund Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Du trenger ikke slutte å amme! Gutten din er like lang, og bare litt lettere enn min jente på ni måneder. er riktignok stor forskjell på gutter og jenter, men synes du skal fortsette med ammingen. Synes heller ikke du skal gi MME i tillegg så lenge han følger kurven og ikke virker veldig sulten. Hvis han begynner å bli sulten, vil jeg heller anbefale at han får smake på grøt enn at du gir MME. På den måten kan du amme videre, uten å miste mjølka (slik du lett gjør hvis du begynner å gi MME - tro meg, det skjedde med svigerinna mi). Uansett lykke til!
mizz25 Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Herregud... Du trenger ikke å slutte amme,du trenger ikke slutte å amme osv.... Enn hvis ho vil slutt å amm da??? Ho trengte råd...
2 hjertegull :) Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Der står ingenting om at hun selv ønsker å slutte å amme!! Hun spør hva vi mener, og slik hun skriver så tolker jeg det som at hun ønsker å fortsette, men lurer på om han får nok næring.. Ho trengte råd ja.. Og det er det hun får!!
sanka Skrevet 21. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2008 det stemmer... jeg vil ikke slutte å amme er bare litt stresset om han får nok. trives med amminga og har gjort endel for å få det til. målet var å amme først til han var 4 mnd.. har nådd d målet.. så nå håper at e kan i hvertfall amme til han er 6 mnd..
2 hjertegull :) Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Så lenge han følger kurven sin, er fornøyd, sover godt, så er det ingenting å være redd for.. Det er godt å ha helsestasjon og disse veiingene egentlig, for skulle det være noe, så avdekkes det der.. (selv om jeg tror du hadde merket det på babyen din lenge før:) Vi kjøpte ferdig mme og hadde i skapet, sånn just in case man skulle trenge det.. Mange ganger følte jeg for å gi henne litt, hun ville patte hele tiden, og jeg var overbevisst om at hun ikke fikk nok.. Men hun hadde nok bare økedøgn, og de kan jo vare noen dager.. Hun fikk ikke erstatning, for da ville ikke min produksjon økt, og hun har per dags dato aldri fått mme på flaske.. (vi har blandet 4mnd-grøten med mme) Det er faktisk noe jeg er stolt over.. Selv om jeg forstår dem som må begynne med flaske.. Ikke bekymre deg!! Det går sjeldent så gæli som en trur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå