Gå til innhold

Finner ikke navn til min nydelige baby..

Anbefalte innlegg

Min flotte sønn kom til verden 4. september.. Nå er han snart tre uker gammel, men han har ennå ikke fått noe navn, stakkars.. Han har mørke øyne (blir sannsynligvis brune) og er helt utrolig skjønn, selvsagt =p

Vi synes navn er så vanskelig.. Vi har egentlig bare Halvor på listen hittil - men det har jeg dårlige assosiasjoner til + at jeg synes det minner så om "alvor" - klarer ikke legge det fra meg.. Har også tenkt litt på Alfred og Jonas, men vet ikke helt..

Noen som vil komme med forslag? Evt. si hva de menre om Alfred og Jonas (og Halvor, selv om det er utelukket..)

Fortsetter under...

Alfred er koselig: )

Jonas liker jeg veldig godt. Ser egentlig for meg en lys gutt, men det er jo bare en bagatell.

Halvor liker jeg også godt, og her synes jeg det er en mørk gutt. Men hvis det er uaktuelt, så...

Hva med Hallvard?

Det med mørke/lyse navn er så individuelt, så her hjelper det ikke hva andre føler. Men han høres utrolig nydelig ut : )

"Mørke" navn for meg:

Benjamin

Victor

Sebastian

Kristoffer

Liker ikke Halvor i det hele tatt

Alfred...hmm...nei ikke helt min stil det heller

Men Jonas er veldig fint, kan passe fint til en mørk gutt.

ellers som prebs nevner, Benjamin-utrolig fint

Mine forslag:

Kevin

Andreas

Michael

Robin

Prebs - han er verdens vakreste! :)

Takker for forslag..

Mange fine navn som er nevnt, men de fleste kjenner vi noen som heter (nær familie/omgangskrets)..

Tar for øvrig med oss disse videre:

Albert

Edvard

Og så har vi Jonas - min favoritt.. Og Alfred, men ser da for meg en lys gutt og ikke min lille prins, så sånn egentlig er det utelukket... Hm....

Annonse

Albert er kjempeflott. Jeg digger det navnet, særlig etter at Albert Åberg ble en populær figur her i heimen. Heia Albert!

Edvard er også fint, men i en annen sjanger.

Jonas synes jeg er kjedelig.

Alfred er kjempefint.

Varianter av Halvor kan jo være:

Hallvard - som jo er nevnt

Håvard

Haldor

Alvin

Håkon

Jeg synes jonas og albert er nydelig. Ville gått for ett av de. En på barselgruppen min valget å prøve å kalle jenta si forslagene en dag hver og se hva hun trivdes best med. De sleit veldig men fikk valgt da. Lykke til !

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...