heihåå Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Han kan være mett og uthvilt og fornøyd, men i det jeg setter han over i bilstolen begynner han å hyyyle! Med mindre jeg tar den opp og gynger og vugger og bærer han rundt. Begynner å hyle igjen i det jeg setter bilstolen over i bilen for å feste selen, skriker noen minutter og slutter etter noen minutter når han oppdager at bilen er i bevegelse. Og stopper jeg på rødt lys, så skriker han til igjen. Noen andre som har det sånn, og har noen tips til hvordan jeg kan "venne" han til å sitte i bilstolen å være fornøyd? Han er ca 4 mnd... På forhånd, takk for svar!
go'matræva og lillegutt Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Åh, lillegutt her var AKKURAT likedan før! Det var et mareritt, han skrek som besatt bare vi satt han i stolen, og holdt det gående hele bilturen.. Vi endte opp med å bytte sete, fra Acta Graco til Maxi Cosi, der satt han bedre. Så kjøpte jeg et lekestativ som jeg kunne feste på stolen sånn at han hadde noe å se på mens vi kjørte, det hjelper også litt.. Ennå skriker han litt av og til, men det har bedret seg betraktelig nå! Kanskje det hjelper hvis en av dere sitter bak hos han også, lillegutt her roer seg fort hvis noen holder han i hånda mens vi kjører.. Ja, det var hvertfall mine tips, håper det bedrer seg for dere, ikke noe moro med en illsint sopran i baksetet.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Har akkurat samme problemet. Har også akta graco,men det er snart for lite. Håper det blir bedre med nytt sete.
heihåå Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 Har ikke tenkt på at kanskje setet er vondt for han, har maxi cosi. Virker mer som han ikke liker å sitte så fastspent... Men kanskje han sitter vondt?!
Nanna:-D Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Da hadde jeg tatt med gutt og setet og reist til helsestasjon eller fysioterapaut, kanskje døm har noen gode svar. Ei venninne av meg hadde det på akkurat samma måten, og der fikk ho hjelp av fysio. Døm la ett håndkle under rompa hannes.......
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 jeg sier bare: oppsøk kiropraktor... VÅRT gull holdt også på slik:( Kan være en låsning som gjør at han får vondt de gråter ikke på trass når de er 4 mnd, så da er det noe i veien:)
heihåå Skrevet 22. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2008 Takk for gode tips. Vi har vært hos både kiropraktor og manuell terapeut, pga mye utrøstelig gråt og uro. Han hadde mange låsninger, og det har nå blitt bedre, men han blir bare sånn igjen i bilstolen. Skjønner ikke hvorfor det er så ille å sitte der, han har leker og alt... Lurer litt på om det bare kan være temperamentet hans som sier at det er kjempe kjedelig å sitte der?! Er det mulig når de bare er 4 mnd? Eller kanskje vi bare må ta tiden til hjelp, kan jo ikke slutte å dra steder heller, selv om jeg gruer meg til hver gang...
3småtroll♥ Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Jo da- klart de viser temperament når de er 4 mnd! Min har veldig klare "meninger" om hva han vil og ikke vil! Vi har oxo byttet til sete 2 og da ble alt greit, men nå skal det jo sies at min er stor og kunne bytte da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå