Gå til innhold

har kynnere hele tiden

tryllepike * lykkespirer*

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette normalt for tvillinggraviditet?? bare jeg rører på meg så får jeg kynnere. flere som har mye av dette..klarer jo nesten ikke å gå for magen er så stram! er i uke 21 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Tror ikke at det er vanlig å ha kynner hele tiden pga tvillingsvangerskap. Det varierer fra kvinne til kvinne. Jeg er en av de som har kynner HELE tiden. Når jeg var i uke 27 ble ijeg nnlagt på sykehuset en uke for å finne ut om det var noe som var årsaken til kynnerne (som fek. urinveisinfeskjon eller en annen form av infeksjon) De også spurte meg om jeg hadde mye stress på meg... noe som jeg ikke trodde. Til slutt sa de at jeg var en dama me masse kynner og at jeg trengte å slappe av så godt jeg kunne.

Du vet at å ha konstante kynner kan medfører til rier så den beste er at du snakke med lege og ber på en undersøkelse av alt liksom og når du vet at det ikke noe infeksjon da er det bra å slappe av bare.

Er du på jobb? da er det bedre å sykemelde seg 100% og finner en posisjon som ikke gir deg så mye kynner. Dette for å ungå fare for tidlig fødsel.

Jeg fant ut at liggendes på venstre side får jeg ikke kynner mens når jeg sitter ... får jeg kynner og kynner hele dagen!

Imorgen er jeg i uke 33 og legen mener at jeg har vært flink til å ruge.. siden de trodde at jeg skulle ikke holde meg til uke 30.. sånn som jeg var... kort livmorhalsen og kynner.

Håper dette helper deg og lykke til!

V.-

Skrevet

Beklager skrivefeil osv..men jeg kan jo ikke sitte lenge... ;)

Skrevet

takk for svar!!! Jeg har vært på ullevål og de sykemeldte meg 100 %. Har lang livmorhals og legen mente jeg gikk og løftet for mye på jobben, så nå sitter/ligger jeg i lengre perioder og det hjelper!

Kjipt å bli sykemeldt så tidlig, er kun i uke 22 så dette blir langtekkelig!

Flink du har vært som har klart å ligge så lenge!!! All kred til deg altså! Jeg er kun inne på 4 dagen man avslapping og kjenner at dette kan ta på syken.....

Skrevet

Heisann! Jeg hadde kynnere hele tida, og etterhvert kunne jeg ikke røre en finger omtrent.

I løpet av en uke, hadde kynnere sørget for att det hadde blitt 4 cm åpning uten at jeg hadde merket noe selv. Var ikke tegn til rier når jeg ble målt. Så slik sett slapp jeg billig unna med noen cm når fødselen ble satt i gang....hehe;))

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hva er kynnere??

Jeg har mye murringer i magen, og den er ofte stein hard!!

Jeg er bare 17+2 på vei, men min jobb er STRESSENDE!

Jeg har selv valgt jobben, og elsker den! Telefonselger :)

Jobber kun utad mot bedrifter, dvs. jeg gauler i telefonen, vifter med armene, søker på nett og stresser i et sett for å få med meg flest mulig kunder!

Men man bør jobbe de 3 siste mnd før nedkomst med bra lønn... Da må jeg jobbe til midten av Desember..

Ja ja.. Vi får se på neste UL hva det blir til:)

Skrevet

Hei ser du venter eneggede tvillinger, om du fortsetter å være stram i magen ta deg en tur til på ultralyd for det kan være et tegn på ttts. Men du er vel til ultralyd jevnlig uansett.

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hei:) Hva er ttts? Jeg er 18+1 i dag,og var inne til ekstra ultralyd igjen igår pga kynnere. Legene trodde det var for tidlige veer eller rier...husker ikke hva som kommer først jeg.

Det ble påvist urinveisinfeksjon.

Ellers er alt bra med dem begge. Legen var storfornøyd for de hoppet, sprellet og tok salto inni der! Hun bare flira og lo!!

Fikk også innvendig ultralyd forå sjekke livmorhalsen, ogden er helt tett og fin. Ikke noe tull der nei! Den er nesten 5 cm lang sa hun. Ikke veit jeg hva det betyr, men hun smilte da:)

Jeg er så sliten nå.. Helt ferdig for tiden. Ble spurt om jeg ville sykemelde meg i går, men jeg takket nei.

Vil helst slippe å gå hjemme over lengre tid. Gjesp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...