Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har fått noen flekker på kroppen som er tørre og røde. Han er ikke plaget av disse, men jeg er litt bekymret for hva det kan være. Er det noen som har hatt erfaring med lignende. Han er 6,5 mnd. Skal til legen, men ville bare høre her også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som Atopisk Eksem. Ufarlig, men kan klø/svi for ungen. Stort sett behandles det med fuktighestkrem. Aderma er fin.

Skrevet

Atopisk eksem tror eg ja.Locobase repair bruker eg til mine..den er svært fet og dryg.Mine klør ikkje på de og de eldste er nesten kvitt eksemen

Skrevet

Jenta mi har samme sak.. Eller hadde da. Vi fikk beskjed om atopisk eksem og kastet alle produkter med parfyme i og det ble borte. Det blusset veldig opp da jeg prøvde natusen bed time bath.

Skrevet

Gutten vår reagerer på visse matvarer. Han tåler feks ikke nøtter, appelsin, kiwi og jordbær. (fant ut dette når jeg ammet, har ikke gitt ham dette direkte)

Skrevet

Har brukt Natusan bed time bath, men over lang tid. Disse flekkene har kommet nå i det siste. Men skal uansett kutte ut alt med parfyme i for å se om det hjelper. Takk for gode råd!

Skrevet

Når eg tenker etter oppdaga eg først eksemen hos minstemann på 6mnd etter at eg begynte å bruke nat bed time bath..kanskje det var utslaget hos han.Skal prøve en annen da.

Skrevet

Jenta vår har vore ein del plaga med slikt eksem på baken. Etter råd frå helsestasjonen smurde vi ho med kydrokortison i ein periode, g det hjelpte litt sånn av og på. Men då vi gjekk over til å bruke tøybleier om natta (tidlegare brukte vi tøy om dagen og eingongs om natta) forsvann det så å seie heilt. Trur dermed det var eingongsbleiene som utløyste det hos oss. Brukte mest pampers. Av og til ser eg antydning til at ho begynner å bli tørr, då smører eg med feit krem (Unguentum M) eit par gonger så går det over.

Skrevet

Tror vi har Locobase krem, skal prøve det å se om det hjelper noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...