GĂ„ til innhold

Gledesdrepere....

lillepersille82

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14+4 nĂ„ og fĂžler magen har vokst og at den vises litt allerede. Men nĂ„r jeg snakker med en del folk som akkurat har fĂ„tt vite at jeg er gravid sĂ„ fĂ„r jeg hĂžre: "Jammen, det vises jo ikke i det hele tatt" eller "hvor er magen?". Snakk om gledesdrepere. NĂ„r jeg sier at "joda, litt mage har jeg da fĂ„tt" sĂ„ fĂ„r jeg bare kommentaren tilbake: "Nei, det har du jo slettes ikke". ÅÅÅÅ!! Her nyter jeg den lille magen som er der og synes den er tydelig til stede, Ă„ssĂ„ fĂ„r jeg de tĂ„pelige kommentarene som Ăždelegger hele moroa:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NÄ "klager"de pÄ at du ikke har nok mage, og om ikke lenge er du altfor stor. Folk finner noe Ä pirke pÄ uansett, dessverre.

De skjĂžnner tydeligvis ikke at magen er stas for den som bĂŠrer den uansett =)

Skrevet

Jeg har det pÄ akkurat samme mÄten. FÄr hÞre av de som fÄr vite at jeg er gravid at det er jo ikke synlig i det hele tatt.. Heldigvis er mannen min enig med meg i at der er litt mage :)

Men disse historiene om at " hun merket ikke at hun var gravid fÞr hun var i 4-5 mÄned" begynner jeg Ä forstÄ at faktisk kan vÊre sanne.. Magen min har jo ikke vokst sÄ mye.

Skrevet

Synes folk hele tiden har noe og "klage" pÄ til gravide jeg. Enten har man for store mage, eller for liten, eller sÄ er man i for dÄrlig form, eller sÄ er man i unormalt god form. Lista er lang og det tar aldri slutt. Synes det er irriterende at alle tror de kan komentere alt hos gravide hele tiden.

Skrevet

er ennÄ godt at samboeren min synes magen vokser:) Ellers hadde jeg iallfall begynt Ä tvile. Det verste er jo at noen pÄ jobb sammenligner meg med en kollega som er andregangsfÞdende og da selvfÞlgelig fÄr mage tidlig. Da hun var like langt pÄ vei som jeg er nÄ (ca.3.mnd), sÄ det ut som hun var 5 mnd pÄ vei. Drittlei kommentarer nÄ. Folk tror virkelig de har all rett til Ä mene hva de vil og si det rett til oss, ja.

Skrevet

er helt enig med dere:) d er faktisk sÄrende og fÄ sÄnne kommentarer hele tiden.... nÄr vi sÄ stolt vil vise frem magen,sÄ fÄr vi bare kommentarer om hvor liten den er eller at de ikke ser noe mage...

d er da viktig og ha en samboer som er stÞttende og som er enige med oss i at vi faktisk har blitt stÞrre,men jeg tenker litt sÄnn at kanskje de bare er misunnelig og selv ville hatt mage med en liten en i:))

skal til jordmor i morgen for fÞrste gang og er veldig spent pÄ hva som skjer der....og ikke minst om hun er hyggelig og blid:)) har jo hÞrt skrekk eksempler jordmÞdre...hehe...

lykke til videre alle sammen:)

kos og klem

Skrevet

Men sÄ er vi gravide ganske nÊrtakende, ogsÄ, synes jeg (la oss skylde pÄ hormonene). Jeg tror faktisk de fleste som kommenterer at graviditeten ikke synes, eller at magen er liten, faktisk mener det som et komplement. Jeg synes ikke vi kan kreve at ikke-gravide skal forstÄ at vi synes det er stas Ä fÄ mage. Dessuten er det faktisk mange gravide som ikke synes det er sÄ festlig Ä bli stÞrre.

Det blir nevnt her at folk alltid finner noe Ä pirke pÄ og Ä klage pÄ. Men jeg synes at mange gravide alltid finner noe Ä klage pÄ av kommentarer som kommer ogsÄ - sÄ vi er vel strengt tatt ikke sÄ veldig mye bedre? Det er galt nÄr folk kommenterer at vi har liten mage, og det er galt nÄr noen sier at den har vokst. Folk viser jo faktisk bare interesse. Jeg lar alle sÄnne kommentarer bare passere uten Ä bry meg noe om det - er jo ikke noe vits i Ä henge seg opp i hva andre skulle mene. Eventuelt kommenterer jeg bare at jeg visstnok er ganske pÄ gjennomsnittet.

Men jeg forstÄr frustrasjonen nÄr kommentarene blir smÄfrekke, vel intime e.l.

Skrevet

MÄ si meg enig i at det gÄr andre veien ogsÄ.. Magen min poppa fram med en gang. Og jeg fÄr hele tiden spÞrsmÄl om jeg snart skal ha, og jeg er bare 17 uker pÄ vei.. det er heller ikke kult. GÄr rundt og fÞler seg som en flodhest. minst..

• 2 uker senere...
Skrevet

hihi sÄ sÞtt! selvfÞlgelig sier man ikke sÄnt til hverandre! noen ting jatter man med uansett for Ä glede andre.

jeg fÞlte jeg hadde mage da jeg fant ut at jeg var gravid. da var jeg tre uke pÄ vei. hehehhehe!

venninnen min sa hun hadde mage fra uke 4og kjente sprak fra fÞrste uka:P:P (hun har veldig mye overflÞdig fett pÄ magen fra forrige svangerskap! Ä det hun sÄ var jo ikke en babymage) men hun er jo sÄÄ sÞt da, sÄ det sa jo aldri jeg!

ander kunne si,malin det er jo bare fettet ditt. slutt Ă„ tull!

det er frekt!

man skal bare si pene ting til gravide! vi er sÄ sÄrbare!!

hihi

desuten tror jeg du har en kjempe fin liten kul, selv om det er bare du som kan se den! er du som kjenner magen din best!!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...