Gå til innhold

Noen som kan litt juss her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vært sykemeldt (delvis og helt) fra august 2006-mars 2007 grunnet svangerskaps-relatert sykdom. Jeg har gått i svangerskapspermisjon fra mars 2007-januar 2008. Jeg fikk en fødselsdepresjon så jeg var helt og delvis sykemeldt fra januar 2008-mai 2008.

1. august 2008 begynte jeg i ny jobb (tiden mellom arbeidsforholdene var kun ferie + avspasering, ikke noe ubetalt permisjon/ferie). Den 19. august ble jeg sykemeldt og er fortsatt sykemeldt.

Det jeg lurer på er to ting.

1. Har jeg brukt opp mine sykemeldingsuker (52 uker) eller startet det på nytt etter svangerskapspermisjonen min (da jeg var helt arbeidsfør i 26 uker).

2. Har jeg rett til sykepenger nå, siden jeg kun var i arbeid hos min nåværende arbeidsgiver i 18 dager før jeg sykemeldte meg, eller telles det at arbeidsgiver betalte mine 16 første dager med sykepenger inn i regelen om å være ansatt i minst 4 uker? Og dersom arbeidsgiverperioden ikke teller med, har jeg likevel rett til sykepenger da jeg gikk rett fra et arbeidsforhold til et annet (kun avbrutt av betaltferie og betalt avspasering)?

Jeg ville blitt veldig glad for et raskt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...