Gå til innhold

jeg har brent meg på kokene vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skyllt lenge i kaldt vann og sitter nå med en grønnsakspose over foten.. hvor lenge må jeg holde på for å ikke få brannskade? ikke stort område, men har fått en blemme på str med en femkrone..

uff er så klønete... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm havnet på feil forum denne.. men det var vann til grøten til 1 åringen jeg brant meg på da.. hadde visst kokt litt lenge...

Skrevet

Hei! Det aller viktigst å kjøle ned skaden de første 20 minuttene i kaldt vann eller med kalde omslag. Det tar faktisk 24 timer fra du fikk vann på deg til du ser hvor stor skade du evt har fått. Hadde jeg vært deg ville jeg ha sett hvordan blemma var til i morra, og evt kontaktet lege eller vært på apoteket for å fått kjøpt noe bandasje å ha på, Håper du ikke sitter med grønnsaksposen rett på huden, kan da være fare for kuldeskade.

Skrevet

Ser ut som blemma har begynt å trekke seg tilbake nå og det gjør ikke vondt mer.. så nedkjølinga hjalp..

men hadde grønnsaksposen rett på foten.. trodde man skulle gjøre det jeg.. ble litt kald rundt, men varmet det opp med hendene innimellom..

blemma er på str med en femkrone så den er ikke så voldsom stor.. men vet jo at det kan bli vondt nok om det hadde brendt seg enda mer innover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...