Athene75 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Jeg har en baby bjørn activ som jeg har brukt til kortere turer på kjøpesenter og hjemme, men synes faktisk at den er litt belastenede for ryggen min, og har også lest at den kanskje ikke er bra for bekkenet til babyer. Noen som har ergosele eller manduca som kan anbefale noen av dem? Er disse bedre for babyen enn baby bjørn? Ser at de kan brukes lenger også. Kan ergoselen brukes både forover og bakovervendt i tillegg til på ryggen? Men manducaen, kan den brukes på ryggen også? Får en kjøpt disse på babybutikker? Evt adresse til nettbutikker som selger disse? Hvilken av dem vil du anbefale? Trenger litt hjelp her jeg:-) Takker for svar
Bergene Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Både ergo og manduca har gode. Vi har manduca og kan virkelig anbefale den hvertfall, syns den er utrolig god å bære med! Den kan være kort i ryggen til de minste, også helt enkelt ved å lukke opp et glidelås gjøres lenger i ryggen når barnet blir større. Manduca kan derfor brukes lenger enn ergo, ergo blir litt kort i ryggen til større barn. I tillegg har manduca inntregert spedbarnsinnlegg, det har ikke ergo. Felles for de begge er at de er ergonimisk riktige, barnet får god støtte under lårene. Og de kan brukes til barnet er ca 20 kg/ 4 år. Barnet kan sitte innovervendt på magen, på hoften eller på ryggen. Fremovervendt på magen går ikke, men det er ikke nødvendig. For på ryggen og hoften har barnet god utsikt! Ergo: babyslynga.no Manduca: lotusbarn.no
Athene75 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Noen flere som har erfaringer med noen av disse to?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå