Lillnita. Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Tenkte vi kunne lage en felles tråd på dette, så blir det lett å finne igjen. Denne skal vi bruke som velkomstsang. Velkomstsang mel: Napoleon med sin hær Vi ønsker alle sammen velkommen til vår fest. Og sangen den skal være til ære for hver gjest. Og nu må alle gjøre sitt beste - så humøret kan fylle oss med stemning. Velkommen hit til fest. Så vil vi gjerne takke hver enkelt at du kom - så intet gikk på skakke, og ingen plass ble tom. Velkommen her til bordet - velkommen små og store. Her er plass til alle, og her er hjerterom. Ja, vær så god - forsyn dere, kjære, bare spis og gjør deg godt av maten på ekte normanns-vis. Så åpner vi for festen - for spill og sang og resten. Vær hjertelig velkommen - og vær så god å spis.
Lillnita. Skrevet 20. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2008 Mosjons sang. Melodi : Mannen og kråka De med brilla reiser seg de med brilla reiser seg reiser seg de med brilla reiser seg De med måne reiser seg de med måne reiser seg reiser seg de med måne reiser seg De med penger reiser seg de med penger reiser seg reiser seg de med penger reiser seg Jålejenter reiser seg jålejenter reiser seg reiser seg jålejenter reiser seg De med pondus reiser seg de med pondus reiser seg reiser seg de med pondus reiser seg De med fartsbot reiser seg de med fartsbot reiser seg reiser seg de med fartsbot reiser seg De med sjarme reiser seg de med sjarme reiser seg reiser seg de med sjarme reiser seg Alle sammen reiser seg Alle sammen reiser seg reiser seg De med reisning setter seg
Lillnita. Skrevet 20. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2008 Vi vil gjerne få komme med noen tips og råd til eventuelle talere om hvordan alternative innledninger til talen muligens kan oppfattes. 1. Kjære brudepar ……. (Høflig) 2. Kjære Lill og Thomas …… (Søtt) 3. Alle vi som ikke er her ……(Nærvøst) 4. Hmmm oh hmmm.......... (nettopp våknet, eller et betydelig inntak av alkohol) 5. Jeg husker da jeg …….(Egoisten) 6. Jeg er ingen taler ……(Så sitt ned da ) 7. 3 liter melk, 2 brød …..( Feil lapp )
Lillnita. Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 For å sørge for at kvelden skal forløpe i sømmelige former vil vi benytte anledningen til å komme med noen ordensregler ved bespisning og formaninger om skikk og bruk.. · Før festen kommer i gang bes du om å være påpasselig med å notere din adresse og gi denne til verten. Dette i tilfelle at vertskapet mot slutten av festen må sende deg hjem og du selv har problemer med å gjøre rede for hvor du bor. · · Det er strengt forbudt å holde sitt gode humør for seg selv. · Se etter at du sitter alene på stolen, overbelastning er forbudt. · Alle spiser av sin egen tallerken. · Knivstikking under måltidet blir ikke premiert · Tygg rolig og besindig – slik at bare de nærmeste kan høre deg. Spis fortrinnsvis med innsiden av ansiktet! · Beskyldes du for å ha dårlig sangstemme skyldes dette bare misunnelse, syng høyt så alle kan høre! · Det er mulig å bestille vekking ved lange taler. · Det er lov å skåle med seg selv · Med jevne mellomrom bes alle bordets gjester kontrollere side-mannen /kvinnen og påse at denne ikke inntar alkoholholdige drikkevarer i den grad at han eller hun blir utydelige i ansiktet. · Skulle rommet begynne å gynge, så hold fast i bordkavaleren. · Enhver konversasjon under bordet frabes. Ved eventuell trengsel der, krabb til høyre. · Lyserøde elefanter leies ubemerket ned i garderoben og tjores godt.. · Eventuelle suvenirer i form av kniver, gafler, glasstøy etc. bes levert tilbake innen en uke. Men frem for alt - føl dere hjertelig velkomne, og takk for at dere ville komme og feire denne dagen med oss! Vi håper alle får en hyggelig kveld!
Lillnita. Skrevet 20. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2008 VELKOMMEN Mel: alle fugler La oss nu i muntert kor synge velkomstsangen for ved dette festlige bord har humøret rangen la alt grått der ute bli lys og glede ønsker vi og med dette vil vi si HJERTELIG VELKOMMEN Nå må alle - hver en gjest her seg hygge sammen slik at denne hyggelige fest får den rette rammen la oss skape munter sang skape stemning kvelden lang og vi sier nok en gang HJERTELIG VELKOMMEN! VELKOMMEN mel det bli atter sol og sommer vær velkommen alle gjester som kom hit til bryllup nå når i dag vi sammen fester skal kun smil og glede rå slå deg løs, la humla suse ta frem alt humøret du har ja la blodet friskt få bruse som hos dagens brudepar og vi sammen vil oss hygge til det gryr av morgendag festen skal bli uten skygge minne gi av festlig slag la ei gråværstanker tynge gleden står i kveld til rors la oss feste, la oss synge vær velkommen- her til bords TAKK FOR MATEN mel gøy på landet hvis alle nå er godt forsynt vi sier velbekomme så vil vi røre på oss litt menyen den er omme vi håper at det smaker godt at alle nå er mette og at vi alle sammen her kan sie nå med rette takk for maten takk for maten og så vandrer vi fra bord velbekomme velbekomme synger alle vi i kor TAKK FOR MATEN mel santa lucia bore me plucca og me har drucca rett no me trøtna stivna i føtna alle me sca no på italieno synge ein tone med unizone tacca fø mati il camerati stappa i mago kan ikkje klago no millo teppo vilje mi steppo røyk di tobacco godt sca det smaco så caro mio slutta me boro so sca me sio ha oss litt moro ta det legato drikk moderato gacc heim på føto un poco trøtto TAKK FOR MATEN mel fjellveivisen Maten den er no glidd ner... okk, vi orker ikke mer! Kunsten e vel no å komme seg fra bordet vi får ta et skippertak, lette på våres bak Det va' godt, det e utrolig ka det gjorde For alt det vi no har fått takker vi for det va godt Okk! Vi øyner kaffetåren i det fjerne den kan kvikke opp hver kropp og vi føler oss på topp så vi lyser alle som en aftenstjerne
Lillnita. Skrevet 20. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2008 Ekteskapets trafikkregler. Melodi : bamses fødselsdag Skal ekteskapet bli til det som det er tenkt å være, da må en straks begynne å hverandres byrder bære. Ikke tenke. ”Her er jeg! Ta nå hensyn til meg! jeg vil kjøre som jeg vil i ekteskapets bil!” Når to blir gift, så er det to som bor på samme tilje. Men likevel så er det to med hver sin egen vilje. Disse to skal bli til ett. Det er ikke alltid lett. Hensyn – hensyn må det til i ekteskapets bil! Men det er ingen ting som er så vanskelig å lære som dette å ta hensyn når de andre lar det være. Det er mye lettere. JEG syn’s også rettere: andre hensyn tar til meg på livets landevei. Det er skilt vi ofte støter på ekteskapets veier, er ”Stopp for veikryss, forkjørsvei”, det gjelder begge veier. Krysses viljer, må vi ta tid til hjelp, så går det bra. Ikke forhaste frem med il i ekteskapets bil. Nei, ta det cooly, kjør i annet, kanskje helst i første. Og husk at den som gir seg først, vil alltid bli den største. Ikke hold på forkjørsrett – bruk ditt sunne folkevett! Vær galant med bukk og smil i ekteskapets bil! For ellers blir det rundkjøring, det hender ikke sjelden At diskusjonens bølger går fra morgen og til kvelden. Kjøre-retten den er min! Vike-plikten den er din! Og så går det rundt i ring på grunn av ingen ting! Av skarpe svinger er det plenty her i dette landet. I ekteskapet er det ganske sikkert like mange. Livet gjør jo mang en sving – oftest gjør det ingen ting. Sett ned farten kjør litt smått for det vil helst gå godt. Det skiltet som du finner her til venstre ut på kanten, Det må du sky som pesten og som skurken og som fanten. ENVEIS-kjøring e’kke bra. Det å være steil og sta Hører slettes ikke til i ekteskapets bil. En prøvelse vi møter nok på ekteskapets veier. Det er når veier smalner til og ikke er så breie. Men det hender sjelden nå. Det var mer da vi var små. Velferdsveien den er brei for både deg og mei. Og så parkerer vi og repeterer – det er viktig. V ær ikke envis, sta og tro at du gjør allting riktig. Hensynsfullhet, godt humør – har du det, så bare kjør! Kjør i vei og lykke til i EKTESKAPETS bil!
~sjiraff~ Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Håper ingen kommer med sånne sanger eller leker i mitt bryllup :oP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå