Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 hei! jeg har aldri røyket hasj, men har venner som gjør det fra en tid til annen. hvor lenge sitter det i kroppen min og hva slags skade utgjør dette på babyen og de evt. blodprøvene som blir tatt? jeg har tatt blodprøver i svangerskapet, og sagt at jeg har venner som røyker, men ingenting er påvist hos meg. kan jeg ta ting med ro? takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 jeg har røyka hasj, men jeg har slutta helt nå.. men har mange venner som fortsatt røyker.. prøver å holde meg mest mulig unna røyken, siden den gjør meg kvalm.. jeg har ikke fortalt legen min om mitt tidligere forbruk eller om omgangskretsen min, og ingenting om har blitt påvist på prøver eller i det hele tatt blitt nevnt noe om rus med meg.. jeg kjenner flere som har røyka gjennom hele svangerskapet og det har gått bra, men jeg gjør ikke det.. for sikkerhetskyld.. jeg ville bare tatt det helt med ro...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Du får ikke tatt rutine blodprøver som påviser hasj og urinen din blir ikke testet for dette på kontrollene. Hasj er like skadelig om du er passiv eller aktiv røyker. Det er nok teoretisk en sjanse for at hasjrøyking kan gi fosterskader. Vi kjenner ikke til synlige skader på fosteret, men hasjrøyking under svangerskapet kan føre til at barnet fødes for tidlig og med lav kroppsvekt. Barnet kan også preges av motoriske forstyrrelser og uro. Enkelte undersøkelser tyder også på at barnet rundt fireårsalderen kan begynne å henge etter utviklingsmessig, for så å ligge om lag ett år etter samme årskull senere. Man må slutte å tro at rus er harmløst.
beibisol Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Hvis det er noen som går rundt å tror at rus er harmløst i et svangerskap, vil æ si at dæm er utrolig lite opplyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå