Gå til innhold

Skyvedørsgarderobe. Bra eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dere skyvedørsgarderobe? Fornøyde?

Ønsker en garderobe som en skyvedørsgarderobe, men er litt usikkert på om skyvedører er egentlig så smart? Dem kan jo være litt i veien?? Kanskje det er bedre med vanlige skapdører på "skyvedørsgarderoben"??

Fortsetter under...

Jeg har skyvedørsgarderobe i gangen (2 store dører) og på soverommet (5 små dører), og jeg må si jeg savner vanlige skapdører litt. De i gangen har en tendens til alltid å bli stående litt oppe (men nå kan jeg skylde på at de er litt defekte - hoppet litt av sporet og jeg klarer ikke vrenge dem på plass igjen), og de på soverommet er alltid i veien (mest fordi de er så mange - er jo et lite puslespill å få dem på plass etter klespåplasslegging). Smak og behag sikkert :o) Skal du bare ha 2 dører i bredden funker nok skyvedør ypperlig, men med flere dører syns jeg personlig bare det er irriterende.

Skyvedørsgarderobe er helt ok...

Men vær obs på hvor mange dører du har...I forhold til eventuellt hylle/reoler inni. Vi har sånne nettingreoler inni skapet... Med 2 dører, så kan vi ikke ha reol midt på, fordi døren "stopper midt på." Dvs vi kunne hatt 5 sånne nettinghyllereoler, men pga 2 dører, så kunne ikke den i midten opnest opp, fordi dørene ble i veien...om du forstår... Men du kan jo ha kleshenger stang midt på, men du får ikke så god oversikt som du kunne hatt...

Så det er vel det eneste negative jeg kan si.. Ellers går dørene greit opp, til tross for gammelt hus med skeive gulv.. Snekkeren gjor en god jobb der... (Det var ikke hans feil dørene, vi utnyttet hele vegglengden, og laget "sider" før vi kjøpte dørene..)

Annonse

Jeg innstalerte skyvedørsgarderobe lenge før det ble skikkelig populært, og kastet røkkelet ut av huset i det salg av slike eksploderte. Nå har jeg gammeldagse panelskap lagd av en snekker med spikka slåer til å holde igjen dørene. Skyvedørene var bare i veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...