Gå til innhold

Behandling for urolig baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 8 uker finner liksom ikke roen i kroppen. Dette gjør at han sover dårlig. Er det noen som har opplevd det samme og som har prøvd noe behandlig? Vi gikk til kiropraktor et par ganger da han var 2 uker pga magesmerter, men han var ikke spesielt spent i kroppen. Hva med fotsoneterapi eller lignende - er det noe som har prøvd noe for at ungen skal bli roligere og mer harmonisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gikk nettopp et innslag på god morgen Norge. Der var akupunktur anbefalt. Har selv tenkt å prøve det.

Skrevet

Vi har prøvd osteopati på vår lille aktive og urolige snuppe. Spesielt ved legging har hun store problemer med å finne roen. Virker som om hodet vil sove, men kroppen bare går..

Vi var hos osteopat 3 ganger (Majorstua osteopati) når hun var 3mnd til hun var 4 mnd. Vi har ikke sett noen forandring. Men vi fikk utelukket at hun hadde noen form for låsninger, som kan føre til urolighet. Hun osteopaten vi hadde virket veldig flink, men noen barn er bare veldig urolige og da hjelper det kanskje ikke med behandlinger?? Men jeg synes det var veldig ok å utelukke eventuelle løsninger eller andre feil.

Skrevet

Ja jeg anbefaler akupunktur.

men det kommer jo ann på hva som er årsaken til smertene...

Vær obs hvis du har fått antibiotika under svangerskapet! Det kan nemlig ha brytet ned alle tarmbakteriene til barnet.. som han nå prøver å bygge opp igjen..

Skrevet

Siden jeg er soneterapeut, så vil jeg anbefale dette. Vi gjør omtrent det samme som en akupunktør, men vi setter ikke nåler. Ikke mange babyer liker å bli stukket...

Jeg behandler slike babyer hver uke med gode resultater, og har erfaring med at det er nok med 3 behandlinger à 20 min.

Lykke til!

Skrevet

NinaCath:

Hva slags uro behandler du? Osteopaten fikk ikke gjort noe med snuppas uro - fant ingen spenninger/låsninger. Det er spesielt ved legging at hun ikke klarer å finne roen, øya er igjen og det virker som om hun vil sove, men kroppen lar henne ikke...Er dette noe en soneterapaut kan gjøre noe med og har du en å anbefale i Akershus (Romerike)/Oslo-området?

Skrevet

Vet ikke om det er et godt råd, men for oss som har hatt samme problem (sønnen vår er også 8 uker) så har smokken vært en trøst når han ikke finner roen. Har først fått ham til å ta smokk den siste uka, men det er vidunderkur når armer og ben går i ett sett og han bare gråter.....

Skrevet

jenta mi er snart 9 mnd å siste mnd våkner hun om natta fordi hun er urolig...hu står og krabber og turner rundt i senga mens hun sover..mange ganger våkner hun av dette å da er rabalderet igang...er det for sent å prøve noe form for akupunktur eller liknende? hun har nemlig bare vært sånn siste 1 1/2 -2 mnd...før dette sov hun godt natten gjennom..må sies at hun har fått gjennom to tenner nede..men virker ikke som hun har vondt om natten..bare helt kråke i senga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...