Snupi27 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 jeg begynner nesten å lure litt ang nattesøvnen til dattera mi.. etter at hun begynte i bhg 1 september har hun begynt å legge seg 18.30 om kvelden, hun er stup trøtt på den tiden.. greit nok.. MEN hun våkner ALLTID rundt 21.30 tiden og skriker.. hun gir seg ikke før jeg går inn til henne. jeg går inn, legger henne ned i sengen igjen og tar over dynen og går ut.. det hender jeg må gjøre det 2-3 ganger før hun sovner igjen.. jeg drøyer den jo en stund før jeg går inn førstgang for jeg er redd jeg kanskje har gjort det til vane at "skriker jeg nok kommer mamma".. men jeg klarer ikke drøye den mer enn max 10 min før jeg går inn.. hun våkner oxo tidlig syns jeg på morgenen.. rundt 6.. men da har hun jo sovet mange timer og da.. men 6.30 hadde jo vært en grei tid å våkne syns jeg. hehe.. hun er 14 mnd..
Gjest Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 sover hun i b.hagen? visst ikke så kansje det kunne vært en ting ? så er hun ikke så utslitt når hun kommer hjem å sovner tidlig.. har null erfaring, men tenker at det gjelder jo voksne også.. vi har jo ofte en middagslur. så klarer vi å holde oss litt lengre oppe om kvelden.. så en ikke sover til kvelden å våkner. da får en jo ikke sove igjen somregel..
Gjest Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Det er ganske vanlig de første ukene etter bhgstart at de er urolige om natta. Jeg var mye inne og trøsta min den første tiden, men det går over av seg selv. Det er så mange nye inntrykk og så mye å lære om å forholde seg til andre unger, ikke noe å bekymre seg over i det lange løp:)
Snupi27 Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 ja, hun sover mellom 1 og en halvtime til 3 timer om dagen i barnehagen =) før la hun seg 7 om kvelden og våknet ikke i 21.30 tiden.. jeg bare lurer på om kanskje det har noe med separasjonsangst..? kanskje litt dumt men jeg veit ikke? for har jeg vært der inne så er det lixom greit for henne og hun slutter å gråte. men så hender det at hun roer seg en liten stund etter at jeg har gått ut så begynner hun igjen til jeg kommer inn igjen.. jeg klarer ikke bare la henne ligge å gråte der heller stakkars..
Snupi27 Skrevet 20. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2008 det var godt å høre.. da er det nok barnehagen som setter mye inntrykk på henne.. litt fælt er det for meg å høre henne våkne sånn med et hyl stående i senga..stakkars jenta mi..
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Vettu hva, det der er ganske vanlig. Vi hadde det også slik, og det varte i sånn ca. 2 uker. Det startet når han hadde gått i bhg. 1 uke. Han kunne sove 3-4 timer, før han våknet og da var han gjerne våken 30 min-1 time. Men plutselig gikk det over av seg selv. Og nå sover han hele natten gjennom igjen! Det går over, men er litt frustrerende og slitsomt når det holder på... Om jeg ikke husker helt feil, hold vi på med dette i en 2 ukers tid!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Har opplevd noe lignende selv. Jeg pleide å drøye det litt for å se om hun sovnet igjen, men så synes jeg det ble bare dumt, så jeg gikk inn med en gang og la henne ned. Etter noen kvelder gikk det over. Så prøv å bare gå inn med en gang hun begynner å gråte, kanskje det hjelper på trygghetsfølelsen eller noe, ikke vet jeg, men funket her ihvertfall! En annen ting du kan gjøre er å forsøke å holde henne våken litt lenger om kvelden. Kanskje hun sover litt lengre på morgenen også. Man kan til en viss grad endre døgnrytmen på denne måten.
mamman til to gutter Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Mini sov også veldig urolig den første tiden etter han begynte i barnehagen. Han brukte tid på å sovne om kvelden og våknet i løpet av natta og var hysterisk. Vi gikk inn til han med en gang og var det midt på natta, så tok vi han over i vår seng, på kvelden satt vi inne hos han til han sovnet. Vi fryktet at vi på den måten skjemte han bort sånn at vi ville få et stort problem med å venne han av med det igjen, men det ble gradvis bedre og nå etter ca1mnd, så er legging akkurat som det var før han begynte i barnehagen og han våkner sjedent på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå