Gå til innhold

Gravid og forvirret

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 6. Dette var for meg og min mann et skikkelig uhell og ble veldig sjokkert når jeg fant dette ut. Mannen min har et barn ifra før, og sammen har vi to døtre. Vi var derfor bestemte på at vi ikke skulle ha flere barn selv om vi i dette tilfellet ikke har vært forsiktige nok. Mannen min (som forøvrig er en super far) synes vi bør velge abort da han tenker lansiktig og synes det blir for stor omstilling med flere barn både for bil, hus, den økonomiske situasjonen og ikke minst fleksibilitet for reiser o.l fremover. Selv synes jeg vi må ta konsekvensen av det vi har gjort. Dvs vi er altså uenige om dette. Noen innspill på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du viser bare til "praktiske" grunner som din mann har nevnt for å ta abort. Hva med det andre, ønsker du deg dette barnet? Nå er du jo gravid, så jeg tenker at avgjørelsen må jo tas ut fra det ståstedet selv om dette ikke var planlagt... Blir barnet elsket, har dere ellers et godt forhold? Og hvordan vil du takle en evt abort?

Dersom du ønsker dette barnet, så er mitt råd å beholde dette.

Jeg er selv gravid, og det var heller ikke planlagt. Min samboer fikk panikk og ba meg ta abort. Men jeg fann ut at jeg ikke ville dette, til tross for at han truet med å gå fra meg. Jeg vet at jeg kommer til å elske dette barnet og det har heldigvis min samboer også funnet ut han vil. Men det tok lengre tid for han å akseptere det....

Uansett hva du kommer til, så ønsker jeg deg lykke til!

Skrevet

Huff ikke noe hyggelig. Hmm. ja praktiske argumenter, men syns selv at livet dreier seg i stor grad om å få ting til å gå rundt. Vi har tre og overgangen fra to til tre var stor. Hvis dere har små barn blir det tøft men allikevel ikke på´n igjen og mange års utsettelse, men hvis dere har store barn blir det jo veldig på´n igjen - på godt og vondt, men siden mannen din har vært med på dette et par ganger er det jo mulig han ikke har lyst.

vanskelig situasjon. Ikke noe smart å tvinge mannen, det kan bli brukt i mot deg ved senere anledinger, så det lureste er vel å prøve å få han på gli på en måte at han sier selv at dere skal beholde det. Litt avhengig av hvor bestemt han er, og selvsagt om de praktiske hensyn er helt reelle. Har dere råd/plass/tid/mulighet til å bli foreldre en gang til? Er disse tingene til stede så ville jeg nok ønsket et lite barn velkommen.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke ta livet fra den lille spiren som har begynt å vokse under hjertet ditt. Dette greier dere fint - og det tror jeg du vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...