Gå til innhold

Hjelp! Gått opp 11 Kg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er 23 uker på vei og gått opp 11 kg.... Veide 59 kg før jeg ble gravid og er 168 høy.. Nå veier jeg 70 Kg..

Jeg Spiser sunt, Havregrøt til frokost, knekkebrød til lunsj også middag. spiser frukt og nøtter mellom måltider..

Trener 3 ganger i uken og går tur de dagene jeg ikke trener. Vil nok si at jeg er sunn, men er det normalt å gå opp så mye når man er bare 23 uker på vei????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Tror det er bortimot håpløst å si noe om at det er normalt å gå opp så og så mange kg....Alt er så individuelt med graviditeter!

 

Min erfaring er at jeg i dette(andre) svangerskap så har jeg lagt på meg ca 15 kg fram til uke 25, og det er pga for mye mat og for lite trening! Det gikk ca 4 mnd før jeg klarte å trene regelmessig og med det holde kosten på et bra nivå. Jeg har spist sunt, men i for store mengder og beveget meg for lite!

 

Jeg har nå ikke lagt på meg noe den siste mnd(er i uke 30) ved å gå på grete Roede kurs og trene masse! Føler meg SÅÅÅÅ mye bedre og er skikkelig fornøyd med innsatsen min!!

Målet mitt erå ikke å gå opp mer enn sist, 18 kg. Skal gjøre mitt beste, for jeg orker bare ikke å være så jæ.... tung lenger- blaæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker i morgen, og tror jeg har gått opp 5 kilo. Syns det var mye jeg, og jeg er så redd for hva jordmor skal si neste gang hun veier meg. Det har blitt lite trening på meg de første fire månedene pga dårlig form, men nå i går var jeg i gang med sykling, og jeg har gått en del turer i det siste. Har spist for mye søtsaker den første tiden, så det er vel det som er grunnen til alle kiloene. Men kan jeg klare å holde det i sjakk de siste 20 ukene hvis jeg endrer kosthold og trener/går turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg har gått opp 10 kg.Er i uke 21 .veide omtrent det samme som deg,men er 10cm kortere. så det er tungt for føttene mine. de er hovne. legen og jordmora sier det er normalt.Magen min er litt større enn normalt. Jeg spiser sundt og trener 3 ganger i uka,men klarer ikke trene så hardt lenger,blir så sliten og får hjertebank.

veit ikke hva jeg skal gjøre for å ikke legge på meg så mye. mat må jeg jo ha 4 ganger,+litt frukt innimellom. spiser sundt.drikker mye vann

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...