anna mathea Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg blir gal av alle vogn valgene! Alle gode råd og anbefalinger sier så mye forskjellig!!!!!!!!! Noen sier at de elsker 3 hjul og andre ville aldri i verden hatt det! Jeg syntes det virker så greit å manøvrere Tfk på handletur osv og hjulet kan jo låses når man skal gå tur ol. Og noen sier at disse vognene velter! Gjør de det? For da er det jo innlysende at jeg ikke skal ha en 3 hjuling! Greit med simo at du kan ha sportsvogn delen hvilken vei du vil, men er det noe problem at den vender frem? Barna er jo så nysgjerrige og trenger vel ikke se mamma hele tiden? hun vet jo at jeg er der! Og jeg kan titte på henne gjennom luken og se at alt er greit. Vet at disse to vognene er to ytterpunkter, veldig forskjellige og det er vel derfor det er så vanskelig å velge fordi de representerer så forskjellige ting! Jeg vet jo at jeg egentlig har mest lyst til å ta sjansen på en TFK, men er vel egentlig mest redd for at det gamle gode er det beste når alt kommer til alt altså en simo type vogn! Dette ble veldig langt, noen som kan hjelpe meg med argumenter den ene eller andre veien??
Gjest Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg hadde nesten samme dilemma som deg. Det sto mellom TFK joggster twist og emmaljunga edge duo combi. Valget mitt falt tilslutt på TFK'en. Nå har jeg jo ikke erfaring med bruk av vogna (bortsett fra på stuegulvet da, hihi), men jeg kan jo si hva som gjorde at jeg tilslutt valgte den. Det viktigste: -Vekten hadde mye å si. Skal man løfte endel på vogna inn og ut av bil blir det fort veldig tungt med en simo. (ihvertfall hvis man sliter litt med ryggen som meg..) I tillegg MÅ det jo være lettere å trille en vogn som veier mindre. - Håndbremsen, ser for meg det er veldig praktisk. Særlig hvis det er mye bakker der man går, da kan men bruke håndbremsen i nedoverbakker, istede for å kroppsvekten. - Sportsdelen. Den er stor og fin, og kan brukes lenge. Jeg var (og er også litt fortsatt) tvilende til at man kun kan ha den fravendt. Men jeg tror det er verst for mor enn for barnet! Dessuten har man jo den titte-luken, og det er jo fort jo å lene seg over kalesjen og "sjekke tilstanden" - At det var 3 hjul var en av grunnene til at jeg valgte den. Har trillet på kjøpesenter med simoen til søstra mi. Å det var ett sliiit. Stor og vanskelig og komme seg mellom reoler osv, siden det ikke er svingbare hjul foran er det vanskelig å ta krappe svinger. Derfor ville jeg ha en som er lett og manøvrere. Å hjulet kan jo låses hvis man har behov for det. At 3-hjulinger velter lettere tror jeg ikke. Alle vogner kan jo velte, men ingen velter av seg selv! Man må jo passe på uansett. Eneste som er med trehjulinger, hvis man skal opp og ned fortauskanter vil jo vognen bli litt vinglete når man har den kun på fremhjulet. Men så lenge man er obs på det er det jo ikke noe problem. Ellers var det mange fine småting med TFK'en, som de små oppbevaringslommene på sidene, at den er lett å legge sammen, den SER jo knall-stilig ut! Eneste som mangler er at sporsdelen er vendbar, men det går sikkert fint Håper på å bruke bagen så lenge som mulig (og bagen er stor, så den kan brukes lenge) Hvis det viser seg at det ikke går å ha barnet vendt fra meg, får jeg heller finne en løsning på det når den tid kommer Ja, jeg er fornøyd med valget mitt! Lykke til med å bestemme deg!
Lykke X 4 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Ville uten tvil valgt TFK av disse to. Den er lett å manøvrere med sine 3 hjul og den har romslig bag og sittedel. Simo er tung, og ikke like lett å manøvrere. Av alle de vognene jeg har hatt med både 3 og 4 hjul er det faktisk en firehjuling som holdt på å velte, nemlig en Simo kombi.
anema80 Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 jeg har bestilt TFK joggster twist idag!! så slipper jeg å bytte bil.... Simoen tar mye plass i bil. Har prøvd simoen til min venninne, og holdt på å velte da vi skulle over et fortau.. den var tung og uhåndterlig. men den har nok noen praktiske sider da..
Makko med to små gutter Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 som anema valgt jeg tfk pga plass i bil. Har nå brukt vogna i noen uker nå, og må si jeg er godt fornøyd. Den er super lett å trille og enkel og håndtere. Selv opp ekle trapper og inn dørene i leiligheten er den enkel å håndtere. -Men 3 hjul har sine ulemper, men disse er innlysende... Skal man ned en fortauskant dytter man ikke vogna ned slik at den skal holde balansen på "nesehjulet", men tar den rolig ned med balanse på bakhjula. Ellers ser jeg den er ustødig når hunden min trekker til siden, men dette er vel også ikke så mye å undres over. Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med noe som helst med vogna :-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Skjønner valgets kval. Synes at Simo er veldig fin som bagvogn til barnet er ca. 8 mndr. Etter dette endrer behovet seg så det beste er da å selge Simoen og gå over til en lettere type vogn. Personlig synes jeg det er fint å kunne se barnet hvertfall til det er rundt 18 mndr., hvis du triller en del. Tenk på komunikasjonen mellom den som triller og barnet! Synes det er vanskelig å skjerme mot vind og sol da det er vanskelig å dra 3-hjulinger etter seg, da er 4-hjulinger med faste hjul bedre! Så til slutt: hvis økonomi ikke hadde spilt noen rolle hadde jeg gjort følgende: 1) Simo Duo hvertfall så lenge barnet finner seg i å ligge i vogna og særlig med vinterbarn. 2) Overgangsvogn 3) Når barnet nærmer seg 2 år en lett vogn alla OTH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå