Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Da har jeg bestilt boka "Hva skal vi med barn" av Simen Tvetereid. Må bare lese den, slik at min dårlige samvittighet skal få enda mer næring. Min gutt har ikke begynt i bhg enda, noen mnd til enda, vil være ca 1,5 år når han begynner. Gruer meg. Han blir i bhg ca 7 timer 4 dager i uken. Synes det blir lange dager de dagene han skal være der. Noen som har lest denne boka?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Har ikke lest boken, men hørt om den. Han har nok mange gode poeng - som det er verdt å merke seg. Mini her begynte i barnehage i en alder av 14 mnd. Var ikke helt bekvem med det jeg heller. Men jeg kjenner mitt barn så godt at jeg vet at hun ikke har det vondt der. Før hun begynte i barnhage gikk vi i åpen barnehage - noe hun elsket. De dagene det ikke var åpen barnehage ble hun sinna og lei. Hun ville ut å leke med andre barn! I en ideel verden hadde alle hatt råd til å være hjemme med barna - så kunne barna våre lekt sammen 'i gata'. men slik er det ikke lenger. Mini her trives utrolig godt i barnehagen. Hun har grått en gang da jeg gikk. Om morgenen da jeg foreslår barnehagen smiler hun og løper for å finne klær og sko. Jeg tror neppe hun hadde gjort det desom barnehagen var et sted hun blir kjempestressa. Synes ikke 7 tilmer er så lenge. Her er hun i barnehage mellom 6 - 7,5 timer stort sett. Du merker det nok på pjoken din dersom det er for lenge. En gang hentet jeg etter 8,25 timer. Mini var sur og grinete og forble det resten av dagen. Fikk litt dårlig samvittighet... Husk at det er du som vet når nok er nok for barnet ditt - det kan ikke Tveitereid fortelle deg! Men han kan derimot gi en liten kritikk til samfunnet vi er i ferd med å skape. Er viktig å være reflektert med tanke på hvordan vi lar våre barns oppvekst bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå