Gå til innhold

Klarer ikke fortelle folk att jeg er gravid...hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har så langt hatt ett helt perfekt svangerskap, var kun ekstremt trøtt og sliten en bitteliten peride sånn rundt 12-uker, ellers har jeg ikke hatt noen nevneverdige plager..

Men samtidig har jeg ikke klart å nyte denne tiden 100 % alikevel, er på en måte sånn att jeg "skammer" meg el no?! ...

Har ikke sagt no til min familie, ingen på jobben aner no kun noen få venner...selv om jeg noen få dager får lyst til å skrike det ut til alle og enhver...så er det oftere dager hvor jeg ikke klarer å få sagt det...

Jeg føler att jeg må finne meg en naturlig vei i en helt vanlig samtale å bare "flette" inn att jeg er gravid...men det er jammen ikke enkelt.. :-(

Men i går forandret mye seg, samboeren min og jeg var på ul! :-)

Der fikk vi vite og se att vi venter ei flott, frisk, aktiv jente....og makan for en følelse!!! :-) Det overgår det meste jeg har opplevd hitil i hvert fall..

Å se måten min kjære samboer reagerte på når han så datter'n vår for første gang, å se hvordan hun beveget på seg inni magen, høre hjertelyden og ellers andre inntrykk var helt fantastisk...

Så nå har jeg to i livet mitt som jeg er forelska i, min kjære samboer og vår lille datter...

Og i hælja så blir det stor "fortelle familien om det nye familiemedlemmet-hælj!"

Det kommer til å bli tøft, men jeg har nå bestemt meg for å gjøre det...

Noen andre som har opplevd no liknende? :-)

Fortsetter under...

Hei du :)

Eg har også hatt d litt vanskelig for å si det til folk, mn det er nok siden eg er 17 år da, å er litt nervøs på hvordan folk kommer til å reagere + har vore endel bekymret.

Det er helste nå di siste dagene eg har sakt det til venner.

(er 17+5 idag)

Ventet me å si det til foreldrene våres til eg var 11 uker på vei, etter en tilig ul, da viste eg dem bildene av babyen, suns det var en grei måte å fortelle dem det på, og nå var jo og sjangsen for at det skulle gå bra enda større :D..

Fint at du har tenkt å fortelle d nå i helga, familen blir nok glad da:)..

Du får ha lykke til, og får nok mange glade og positive tilbakemeldinger når andre folk og får høre om det :)

Og gratulerer med datteren ;) såg du hadde termin 24. februar, eg har termin 25. februar etter ul'en eg var på i uke 11, mn den kan jo forandres nå når eg skal på ul dn 2. oktober.. Hadebra :)

• 2 uker senere...

Hei Mamma91! :-)

Takk for positivt innlegg, er visst ikke så mange her inne som har den følelsen...men det er jo forsåvidt greit.. :-)

Du er jo ganske ung, så kan skjønne att du syns det da er ganske vanskelig...syns det du gjorde med ul-bildene hørtes ut som en god ide og gjorde det samme med mine foreldre.. :-)

de ble noe sjokkert med en gang, men sekundet senere kom reaksjonen og den var bare positiv! :-DD

Og det føles så godt å fortelle det....de tok det så himla pent..

Så nå er det babyshopping og strikking som står for tur.. :-)

Tusen takk for svaret ditt, mamma91 og lykke til på ul i morra!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...