Glad tobarnsmamma Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei Jeg har kjøpt meg en Ergo bæresele med spedbarnsinnlegg, men får ikke helt til å bruke den. Synes det er litt vanskelig med engelsk instruksjon. Vet dere om noen video eller bilde-for-bilde instruksjon for denne? (Der må være med spedbarnsinnlegg, da min datter bare er 8 uker). Jeg føler blandt annet at jenta mi må vri kroppen hvis hodet og magen skal være mot magen min/brystet mitt, siden føttene liksom skal stikke ut på ene siden. I tillegg er jeg redd hun kan falle/skli ut på denne siden? Og så sklir skulderreimene ned på armene hos meg, slik at hele bæreselen nesten faller av... Huff, jeg får det ikke til... Vet dere noen som kan hjelpe meg? Er helt ny når det gjelder dette med bæring...
Miffs Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg vil anbefale deg å spørre på et forum for bærere: www.tettinntil.no. Kan dessverre ikke svare på noen av spm, venter på min første ergo i posten selv
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 det følger jo med instruksjons-dvd når du kjøper selen! ta deg tid til å se på denne, så får du greie på alt! jeg fikk min ergo i går, og har ikke hatt noen problemer. lærte alt av videoen! lykke til!
Glad tobarnsmamma Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 Ja, jeg har sett på videoen...men får det ikke til fordet...
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 er bare min andre dag med ergo, så er ikke akkurat no ekspert selv, men kan prøve å hjelpe litt... hvis engelsk er litt vanskelig på den videoen, så ser du ganske godt hvordan de gjør det på videoen syntes jeg. det er to forskjellige måter å bruke spedbarnsinnlegget på, enten den hvor du har baby inntil deg før du har på skulderreimene eller den hvor du putter baby oppi etter du har hatt selen helt på deg... på videoen, og slik det må bli i virkeligheten, er at baby sitter ikke med magen sin mot magen din, men mer med siden mot magen din. dette kommer kanskje litt an på størrelse på baby også, ikke vet jeg. selv har jeg ei som er 11 uker som er litt liten for alderen. magen til baby kommer nok ikke mot magen til bæreren før de sitter uten det innlegget. slik jeg har forstått det da... jeg føler baby min sitter veldig godt i selen når jeg har fått strammet hoftebeltet og skulderreimer nok, og føler meg ikke redd for at hun skal skli ut, hun sitter veldig støtt. og siden hun ikke ligger helt på skrå, men sitter med rompa ca der hvor navlen min er, og hodet sitt under haken min, så skal det mye til (egentlig umulig) at hun skal falle ut. og angående at skulderreimene faller ned på armene - du må feste den "snora/låsemekanismen" bak mellom stroppene , så kan de ikke skli ned. var det til noe hjelp?? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå