27år nr.4 Skrevet 19. september 2008 #1 Del Skrevet 19. september 2008 Må bare få skrive i fra meg litt. Tankene surrer på om det kan väre tvillinger denne gangen. Jeg har tre barn fra för, fra snart 5 år og nedover. Mistanker jeg har til at det kan väre tvillinger er at det bare föles sånn. Jeg var på en tidlig UL i uke 10/11. Og för jeg skulle dit så sa jeg til mamma at jeg hadde en fölelse av at det er tvillinger. Og når jeg kom på UL så ble jeg litt paff over at vi bare så en. Men UL fore gikk sånn, at doktorn förte fort inn UL staven og bekreftet at det var liv, i sånn ca 2 sekunder, og så tok hun staven ut igjen. Så kom hun på seg selv at hun skulle måle babyn, og förte hastig staven inn og etter bare noen sekunder frös hun bildet og tok ut staven. Ikke noe sånn at hun tittet litt rundt. Så jeg tenker at om det hadde värt tvillinger så hadde hun vel sett det da? Når jeg da var såpass "langt" på vei? Jeg har ikke värt noe voldsomt kvalm. Har värt kvalm men ikke den intense kvalmen jeg har hatt i tidligere svangerskap. Så det får meg til å tvile på at det er to. Og så er det den magen da... Den er enormt stor. Jeg var veeeldig stor tredje graviditeten også, men dette tar kaka. Klea jag forrige sv.skap kunne bruke til uke 27-30 måtte jeg pent legge bort i uke 16. Har fått tidlig mage med nr 2 og 3, men da har den bare värt fleskete fram til uke 22 sånn ca. Men denne gangen har jeg hatt en skikelig gravid mage fra uke 13. Da sa det bare poff. Jeg er 18+2 i dag, og det er allerede veldig tungt med magen, må sitte med bena i fra hverandre så at magen får plass mellom bena. Det er flere uker siden jeg fikk problemer med å sove på natten, for magen var i veien. Det föles som om magen skal sprenges innimellom. Vet ikke om det har noe med saken å gjöre, men jeg hadde vanvittig mye eglösningslim den dagen jeg hadde egglösning når jeg ble befruktet. Bruker normalt ikke å ha det. Og syklussen före hadde jeg ikke egglösning. Om det kansje har noe å si om jeg kan ha sluppet to egg? Äh... Bare sitter å spekulerer... Ikke noe moro. Skal bli deilig å komme på UL å se om det er en eller to i magen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138728411-skal-p%C3%A5-ul-om-5-dager/
Dodlimammatil2 Skrevet 20. september 2008 #2 Del Skrevet 20. september 2008 Heisann :-) Ikke for å skremme deg om du er redd for to, men jeg var oxo på ultralyd i uke 13, og da så han i utgpunktet kun en. Men jeg maste og sa jeg følte det var to, så han ble helt stille og sjekket lenge rundt... plutselig sa han, det stemmer, det er to!!! Jeg har ikke vært kvalm, ikke dårlig og har kun hatt ømme bryst og nå sliter jeg med ryggen. Så han hadde ikke sett begge om han ikke hadde blitt mast på av meg... enda, da jeg var på den ordinære u.l sliter de med den ene for han/hun ligger så langt nede til høyre at den andre blokkerer ultrastrålene... (lydbølgene) Mennn, du trenger jo ikke være gravid med to for det da :-) uansett går det nok fint, selv om det nok blir kjempetravelt om dere har 3 barn fra før under 5 år! Masse lykke til uansett hva som skjer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138728411-skal-p%C3%A5-ul-om-5-dager/#findComment-138730338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå