Gå til innhold

Til dere som har utført KS, hvor lang tid tok det før dere følte dere vel nok til å tusle litt ut av huset?Og hvor lenge tok dere smertestillende?

Anbefalte innlegg

Tok KS for en uke siden (planlagt). Lugger fortsatt litt i såret, men ikke veldig ikke. Ille nok til at jeg fortsatt tar smertestillende 2 ganger i døgnet. HVor lenge tok dere smertestillende?

HVor lang tid tok det før dere tok dere en tur (lengre enn til postkassen) som på kjøpesenteret eller en liten tur til byen? Holder på å bli litt gal av å være inne......

takk for alle svar!

Fortsetter under...

jeg husker også at d lugget i såret i laaaang tid etter, men sluttet med smertestillende dagen jeg reiste hjem fra sjukehuset (1 uke etter snittet). Jeg hadde vell min første handletur 2 uker etter, altså 1 uke etter jeg var kommet hjem,,, ehhh det ble en veldig kort handletur:)

Dro hjem fra sykeshuset to dager etter at lillemann var født. Dagen etter gikk pappaen, lillemann og jeg og hentet storebror på fem i barnehagen med handletur etterpå. Sluttet med smertestillende etter tre dager, tror jeg det var. Begynte å jobbe dag fem etter ks (har ikke permisjon, altså, og har passe stillesittende jobb, så det gikk helt fint) Tror kanskje det kommer mye an på innstilling? Bare ta deg en liten tur i rolig tempo, hvis du føler for det :-)

Jeg gikk tur samme dagen jeg kom hjem, og brukte nesten ikke sm.stillende på sykkehuset, og ikke noe når jeg kom hjem!

Har ekstremt høy smerteterskel jeg da, så det er ikke normalt!

Dro hjem fra sykehuset etter 2 dager, sluttet med smertestillende da. Var på kjøpesenteret og shoppet 4 dager etter snittet.

Annonse

Jeg tok hastesnitt en tirsdagskveld. Sluttet med smertestillende på sykehuset. Hadde ikke spesielt vondt. Dro rett på juleshopping lørdagformiddag da vi kom hjem fra sykehuset. Var på julefest mandagen etter. Det jeg synest var verst var å komme seg inn og ut av sengen. Jeg var altså veldig heldig og hadde ingen komplikasjoner eller smerter i etterkant. Blir sikkert nytt snitt nå før jul ettersom jeg venter tvillinger. Håper det går like greit, men jeg gruer meg litt. Det er tross alt et stort inngrep,

JEg var på sykehuset i fem dager etter KS. Mener jeg sluttet med smertestillende dagen før jeg reiste hjem. Dagen etter at vi kom hjem var vi ute på trilletur og 1,5 uke etter KS var jeg i normal aktivitet. (dog uten tunge løft)

Hei!!

jeg tok smertestillende en god stund etter keisersnittet. var på sykehuset i 5 dager, kom hjem 19 desember. blei skikkelig dårlig. høy feber, frøys og svetta omhverandre.. trudde det var pga melkeproduksjonen. ble bare værre og værre. hadde veldig vondt i såret. dro tilbake på sykehuset på julaften for å sjekke hva det kunne være.

fikk beskjed om at det var en betennelse der, så ble innlagt med engang. hadde en crp på over 300, så var en kraftig betennelse. blei operert på julaften, og lå der hele jula. fikk intravenøst med pencillin 3 ganger i døgnet+ andre smertestillende flere ganger i døgnet. fikk permisjon nyttårsaftern,men måtte tilbake 1 nyttårsdag. ble skrivd ut 2 nyttårsdag. 8 januar tok jeg med lille gutten min på første trilletur. det var 6 dager før han fylte en måned. jeg merker ennå litt ekkelt i såret enkelte dager. så jeg håper vikelig jeg kan føde vaginalt neste gang. jeg ville ikke ha ks i det hele tatt. men tok for lang tid før det skjedde noe, så da måtte jeg bare ta ks.

men neste gang skal jeg føde vaginalt=) håper jeg på..

håper du nå har fått vært ute og lufta deg:) for det er godt når man endelig kan ut å bevege seg litt. ta med vogna ut og bare beundre det lille vesenet i vonga:)

Det har nå gått 3 uker siden KS. Ikke vært særlig plaget med smerter og har ingen komplikasjoner med såret. Dog går det litt på det psykiske og ikke kunne komme seg ut på tur alene grunnet trapper og bakker i nærmeste omkrets. Blir godt når 6 uker er gått og jeg kan løfte som normalt. Kan fint gå turer, gikk i dag i 45 minutter og det går bra, så lenge noen andre triller vognen i bakkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...